Aansluiten van tc, pv, hts en dig. ontvanger, wie wil mij helpen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouwe053

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, ik heb verschillende apparatuur maar kom er niet uit hoe ik deze aan moet sluiten, werkt het 1 dan werkt het ander niet, grrrrrrrr. Wie kan mij helpen.

Dit zijn de aansluitingen van mijn tv
3485948642

Dit van mijn dig. ontvanger
3485948668

Dit van mijn home theatre set
photostream

En dit van mijn pc, zoals je ziet heb ik nu mijn pc via vga aangesloten maar nog geen geluid !
s

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen !!!

Alvast super super suuuuuuuupppppeeeeerrrr bedankt !!

groetjes Cynthia

Hoi,

Misschien is het voor ons even makkelijker als je even je merk en type van je tv opgeeft.
Kunnen we kijken welke aansluitingen je allemaal hebt op de tv.
Modag

Laatst bewerkt:
mijn plaatjes doen het zeker niet, mmmmmmm balen, maar hieronder de diverse types
tv : samsung LE32A456
HTS is een yamaha maar dat moet ik nog even nakijkne welk type het is
Dig ontv samsung DCB-H360R

Als je nog meer wilt weten hoor ik het graag !!!

Hoi,

Klopt je plaatjes doen het niet ik zal even voor je kijken ogenblik.

Modag

Hoi,

Nog even voor de duidelijkheid als het goed is heeft je tv de aansluitingen zoals op deze link
En je digitale ontvanger heeft die een hdmi uitgang?
sorry veel vragen maar anders kan ik je denk niet helpen

Modag

ik ben er al achter dat je digitale ontvanger hdmi heeft nu nog even je dolby set welke uitgangen heeft deze.

Laatst bewerkt:
De home cinema is de Dvx-s100 maar weinig info over te vinden op internet, zoals ik uit de handleiding begrijp heeft hij componentaansluiting, video en s video voor de video functie en voor het geluid heeft hij optical,coaxial en analoge audio jacks. iig geen hdmi ofzo.

Weet je zo genoeg ??? Wat een gepuzzel he !! :confused:

Hoi,

Ja het is een flinke puzzel de tv heeft weing geluid aansluitingen maar hier een poging tot
1 - je digitale ontvanger op de hdmi aansluiting
2 - je home cinema set op de componenten aansluiting heb je wel geen geluid op de tv, maar ik neem aan dat als je dvd kijkt dat je dan je home cinema set aan zet.
3 - en de pc dat is een probleem omdat je geen geluid ingang hebt op de tv kan je je geluid niet aansluiten hier nog even een vraag over welke videokaart heb je.

Modag

Het was even zoeken maar volgens mij is mijn videokaaart asustek tv7135, ik heb niet heel veel verstand van computers dus het kan zijn dat ik helemaal verkeerd heb gekeken hoor :)

Kan mijn geluid van mijn pc niet over mijn hts ??? Ik heb n.l. heel veel aansluitingen erin zitten , via deze link http://www.yamaha-service.de/download.php?archivset=1&newsset=&idcat1=3&idcat2=37&idcat3=60&idprod=540&lang=e kun je de hanleiding downloaden op pagina 15 staat een overzicht van de aansluitingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ! Ik vind het in ieder geval super dat je me wilt helpen want ik kom er echt niet uit :thumb:

Hoi,

Dit is helaas niet de videokaart, dit is een tv-kaart, hiermee kun je dus tv kijken op de pc.
De videokaart is de kaart waarop de kabel van je monitor aangesloten is.

Ik heb net op de site van samsung gekeken en ik heb dit plaatje gevonden, kun je dit even vergelijken met jouw tv,als dit hetzelfde er uit ziet dan heb ik een oplossing voor je.

Modag

Bijlagen

• Tv-Uitgangen.jpg
    Tv-Uitgangen.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
yep dit is precies hetzelfde, ben erg benieuwd naar je oplossing :thumb: Ik ben je dan eeuwig dankbaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Hoi,

Hou je vast daar komt ie DE oplossing, hoop dat je zit en dat het misschien toch nog mag lukken:D:D

1 je digitale Samsung ontvanger op hdmi 1 beeld en geluid ineen
2 je pc op de pc ingang op de tv en het geluid met een kabel zoals deze audio ingang onder de pc aansluiting
waarschijnlijk moet je op tv ook de audio ingang an de pc koppelen maar hoor wel of het wel of niet werkt
3 je yamaha aansluiten met componenten kabel op de tv aansluiten op de componenten ingang hier kan je de tekening van de yamaha downloaden

en je kan z'n kabel kopen als hier maar er zijn ook goedkopere is alleen als voorbeeld hoor.

De laatste optie heb je geen geluid op de tv maar als je dvd speelt staat je home cinema set toch aan kan je zo naar je dvd luisteren

Op de uitgang van de pc zal je z'n verloopje moeten zetten zoals deze anders heb je geen geluid meer op je speakers van je pc

Hoop dat je me begrijpt anders lees ik het wel.

Modag

Laatst bewerkt:
:thumb: Super ik ga het helemaal proberen :thumb: !! koop woensdag even de kabel en ga hem aansluiten, ik hoef idd geen geluid van mijn tv, want al het geluid moet via de yamaha lopen, de kabels die je voor de yamaha had heb ik al, dus dat scheelt weer. De hdmi stel ik nog even uit, wil meteen een goede en die zijn prijzig heb ik al gezien, dus dat wordt een verjaardagswens :D

Verloopje heb ik gelukkig niet nodig want het wordt een media pc, ik ben mediaportal aan het installeren en heb er een losse 1tb harde schijf naast met mega veel films en muziek erop, daarnaast probeer ik via mediaportal tv programma's te gaan opnemen, hoewel in de tv server van mediaportal nog niet aan de praat heb:confused: maar daar moet ik nog even voor gaan zitten.

In ieder geval super super super super super super suuuupppppeeeer bedankt en mocht het onverhoopt toch niet lukken dan kom ik je weer lastig vallen hoor ;)

Hoi,

Daar is ik weer je wil dus nu je geluid van de pc op de boxen van de yamaha en niet op de tv als je dat wil, dan kan je zoals op het schema de input aansluiting van de cd recorder op de yamaha gebruiken.
Dus dan heb je geen geluid van de pc op de tv.
En ik weet niet hoever de digitale ontvanger van de tv staat maar als dat niet meer dan 1,5 meter is dan hoef je niet zo achtelijke dure hdmi kabel kopen dat is pas van toepassing als je boven de 3 meter gaat.

Modag

Oh gelukkig de digitale ontvangen staat zeker 15 cm van de tv vandaan :p scheelt me weer een berg geld :thumb:

Ik ga de kabels bestellen en dan gaan ik eens even testen of ie het doet, nou wish me luck en ik laat het nog wel even weten of alles nu helemaal gelikt loopt :) Kan wel ff duren want ben inmiddels weer aan het werk (na een welverdiende vakantie) dus de tijd is beperkt :D

Hoi,

Oke ik lees het wel of het wel of niet gelukt is in ieder geval succes en bij enige twijfel vragen:thumb::thumb:

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan