Aansluiten van tv op home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

berthobbelink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Berichten
1
Ik ben nieuw op dit forum. Heb al meerdere handige tips opgedaan, toch heb ik nog een vraag.

Ik heb digitale televisie en radio van kpn.
Ik wil mijn televisie aansluiten op een home cinema set van JVC.
De set heb ik al aangesloten op de tv. Ik weet echter niet hoe ik mijn tv nu nog kan aansluiten.

Het gaat om de volgende set: JVC NX-F4
De set heeft de volgende aansluitingen:

Optische in- en uitgang
1 x HDMI -aansluiting
1 x scart aansluiting
1 x componentenuitgang

De philips LCD tv heeft de volgende aansluitingen.

1 x HDMI-ingang
1 x scart-ingang
1 x componenteningang
1 x s-video ingang
pc-ingang gva

Ik zou graag willen weten hoe kan ik nu mijn televisie aansluiten op mijn televisie? Is de componenteningang de enige optie? En is dit een goede optie? (De scart-aansluiting wordt al gebruikt voor het kastje van kpn van de digitale televisie). Ik zou ook graag de digitale radio van KPn willen aansluiten op de jvc-set. Is dat ook mogelijk?
Ik hoop dat de situatie zo duidelijk is.
 
Welkom..

Component video is in theorie beter dan composiet (de 'gewone' videoverbinding in de scart), maar als je echt op kwaliteit uit bent, kun je beter digitale kabeltelevisie nemen dan Digitenne. Voor component heb je waarsch. ook een aparte kabel nodig, die een stuk duurder is. Audio: Ik ken de Digitenne ontvanger niet, maar het lijkt erop dat er naast de scart-uitgang nog een analoge tulp audiouitgang zit. Die kun je verbinden met de aux-In poort vd JVC. Die zet je dan ook op aux, zodat je TV en radio via de Homecinemaset kunt horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan