Aansluiting adapter

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie heeft er ervaring met het vlg.
2x deze week hoorde ik eenzelfde ervaring. Laptops (2 verschillende merken) hebben problemen met de aansluiting van de adaptor.
Er zit een los kontakt. Dat blijkt door het vlg. als het stekkertje voorzichtig beweegt, of vastklemt wordt de accu opgeladen. Als je het loslaat is de oplaadactie direct gestopt.
Ben met 1 laptop naar een winkel geweest. Daar heeft men bekeken wat er aan de hand was. Vlgs hen zou het de aansluiting aan het moederbord zijn. Daar zou iets los zitten.
Nu is mijn vraag. Is zoiets ook door een leek te doen? Of heeft dat teveel risico`s.
gr. ria

Het ligt er aan, de ene laptop schroef je zo open en de andere is een heel gezoek.
Ook heb je een soldeerbout nodig met een kleine stift om de aansluitingen van deze connector een druppeltje tin te geven.
Dit moet voorzichtig gebeuren, omdat als je gaat bakken met een soldeerbout je schade of kortsluiting kan veroorzaken.

Dan ga ik op zoek naar iemand met veel ervaring in het fijne soldeerwerk.
Zou het duur zijn om zoiets te laten doen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
groet,
ria

Als je het door een bedrijf laat repareren, doe dan eerst prijsopgaaf.

Even een richtlijn, het ligt er natuurlijk aan welke laptop het is i.v.m. de demontage.
Maar langer dan ergens tussen een half uur en drie kwartier werk kan het niet zijn.
En aan materialen, 1 eurocent tin

Bedankt hoor, dat geeft me een beetje een handvat.
Gr. Ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan