Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijsboots

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Berichten
4
Sinds vorige week hebben wij problemen met ons draadloos internet. Eerst viel hij alleen af en toe uit, maar nu doet hij het helemaal niet meer. Gelukkig hebben onze buren een onbeveiligd draadloos netwerk waar we tijdelijk op kunnen, maar het blijft vervelend. Als in internet opstart geeft hij aan dat onze aansluiting niet bekend is in de systemen. Na contact op genomen met onze provider, geeft die aan dat het probleem bij kpn zit. Maar vandaag werden we gebeld dat het probleem daar ook niet zit, en dus waarschijnlijk bij ons. wat kan ik doen om het weer aan het weer te maken of het probeem te ontdekken ?
Alvast bedankt!:)
 
Sinds vorige week hebben wij problemen met ons draadloos internet. Eerst viel hij alleen af en toe uit, maar nu doet hij het helemaal niet meer. Gelukkig hebben onze buren een onbeveiligd draadloos netwerk waar we tijdelijk op kunnen, maar het blijft vervelend. Als in internet opstart geeft hij aan dat onze aansluiting niet bekend is in de systemen. Na contact op genomen met onze provider, geeft die aan dat het probleem bij kpn zit. Maar vandaag werden we gebeld dat het probleem daar ook niet zit, en dus waarschijnlijk bij ons. wat kan ik doen om het weer aan het weer te maken of het probeem te ontdekken ?
Alvast bedankt!:)

Hallo!

Je buren kunnen wel op jou netwerk komen?

Wellicht een conflict met drivers van de netwerkkaart? Op wat voor manier probeer je verbinding te maken met een draadloosnetwerk? Via de standaard windows manier of met software die bij je netwerkkaart zit?

Groet,

Marco
 
Nee, ik kan alleen op het netwerk van mijn buren komen. Zij niet op de mijne. Ik maak verbinding op de standaard windows manier, en dat lukt ook gewoon, alleen krijg ik dan bij internet explorer de melding dat 'mijn uitsluiting niet bekend is in de systemen':(
 
Nee, ik kan alleen op het netwerk van mijn buren komen. Zij niet op de mijne. Ik maak verbinding op de standaard windows manier, en dat lukt ook gewoon, alleen krijg ik dan bij internet explorer de melding dat 'mijn uitsluiting niet bekend is in de systemen':(


Hmmm... Neem aan dat het netwerk onbeveiligd is en dat je de router al eens opnieuw naar fabrieksinstellingen hebt ingesteld (reset knopje op de router).

Dan moet het haast toch wel bij KPN zitten.
 
Deze melding klinkt alsof internet in het geheel niet meer werkt. Kun je bijv. wel op internet als je de pc aansluit met een netwerkkabel?
 
Ik heb inderdaad de instellingen al eens gereset maar ook dat werkte niet. Ook met een netwerkkabeltje lukt het niet om verbinding te maken. Vandaag gebeld door kpn dat het probleem niet bij hun zit maar waarschijnlijk in de router...
 
Ik heb inderdaad de instellingen al eens gereset maar ook dat werkte niet. Ook met een netwerkkabeltje lukt het niet om verbinding te maken. Vandaag gebeld door kpn dat het probleem niet bij hun zit maar waarschijnlijk in de router...

Dus router stuk?

Eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar goed alles kan kapot...

Eventjes een uit de winkel proberen dan maar...

Succes ermee!
 
Dankje wel.

Is waarschijnlijk een heel onbekend probleem inderdaad :p
Googlen op deze zoekterm gaf 0 hits, maar eens een nieuwe router kopen ( ook al is hij pad 1 jaar oud )
Hopen dat het werkt...
Bedankt voor jullie tips en ik laat het wel weten als een nieuwe router ook niet werkt!
 
Als jij de letterlijke melding krijgt zoals in je eerste post, dan is dit een administratief probleem bij KPN. Het systeem denkt dan ten onrechte dat je geen klant meer bent en tovert deze melding voor je tevoorschijn.

Als het niet de letterlijke melding is, geef deze dan aan ons dan kunnen we verder meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan