aansluiting op voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexH

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Ik heb op mijn voeding alleen aansluitingen zoals de onderstaande groene en blauwe aansluitingen (dit is niet mijn voeding, maar een voorbeeld).
coolermaster_realpowerpro850_big.jpg

Ik moet mijn 8800GT kaart met een pci-e 6 pin power connector op de voeding aansluiten. Ik heb echter wel een pci-e 6 pin naar 2x 4 pin molex convertor meegekregen, maar aangezien mijn voeding geen molex aansluitingen heeft gaat dit niet werken.

Ik vroeg me af of er een kabel is die van mijn kaart op een van de hiervoor afgebeelde aansluitingen past. Ik zoek dus eigenlijk een pci-e 6 pin-pci-e 6 pin. Ik heb dit alleen niet kunnen vinden. Ik maak vast een domme fout, maar zou iemand me kunnen vertellen hoe/waarmee ik mijn kaartje kan aansluiten? :o

Alvast bedankt :thumb:

Ik snap het ergens niet helemaal. Als je zo"n modulaire voeding hebt zoals op je voorbeeldfoto, dan moet je daar toch zo'n kabeltje hebben bijgekregen om je videokaart te kunnen aansluiten. Een extra kabel die je gewoon rechtstreeks in de voeding kan klikken, en dan rechtstreeks op je videokaart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het ergens niet helemaal. Als je zo"n modulaire voeding hebt zoals op je voorbeeldfoto, dan moet je daar toch zo'n kabeltje hebben bijgekregen om je videokaart te kunnen aansluiten. Een extra kabel die je gewoon rechtstreeks in de voeding kan klikken, en dan rechtstreeks op je videokaart.

Bedankt voor de reactie :thumb:
Ik heb mijn pc van een kennis gekregen, en deze kennis had een on-board grafische kaart in de kast zitten. Ik heb er geen kabels bij gekregen. Ik heb er zelf een 8800GT ingezet. De enige kabel die was meegeleverd door de fabrikant was een pci-e naar molex converter. Mijn vraag is dus wat voor soort kabel ik moet hebben om de gpu aan te sluiten. Ik hoop dat het probleem nu duidelijk is...:p

Gewoon die PCI-e naar Molex converter dus...

Dat is het punt juist, de voeding heeft geen 4 pin molex aansluiting. Ik heb dus niks aan die converter. :confused:
Met 'meegeleverd door fabrikant' bedoelde ik van de gpu, niet van de voeding.

Laatst bewerkt:
Hoe kom je dan aan die voeding?
Daar moeten toch kabels bij hebben gezeten?

En anders zou je de fabrikant kunnen mailen wat je kan doen als die kabels zoek zijn.

(wat is het merk trouwens?)

Hoe kom je dan aan die voeding?
Daar moeten toch kabels bij hebben gezeten?

En anders zou je de fabrikant kunnen mailen wat je kan doen als die kabels zoek zijn.

(wat is het merk trouwens?)

Ik denk dat het merk aan de achterkant van de voeding zit, want ik zie het er niet op staan. De kennis van wie ik de kast kreeg heeft de voeding erin gezet, of het zat er standaard in. Het is een a8n-vm HTPC mediacenter. Maar is er niet gewoon een kabel die aan beide kanten een pci-e aansluiting heeft? :confused:

Ik heb mijn pc van een kennis gekregen, en deze kennis had een on-board grafische kaart in de kast zitten. Ik heb er geen kabels bij gekregen.

Kan je je kennis mischien effe vragen of ie deze kabels nog heeft....anders zit er niets anders op dan ofwel je PSU te vervangen of enkele electronica/electriciteits speciaalzaken vergezeld met je PSU en graka af te schuimen op zoek naar de juist stekkers, dan maak je de verbindingskabel zelf...Lijken me geen exotische stekkers te zijn, (je zal ze waarschijnlijk niet in 't groen of in 't blauw vinden)

Deze komen in de buurt...
http://www.molex.com/molex/family/i...D=-8623&chanName=family&frellink=Introduction
Bestaan in verschillende pin lay-outs man en vrouw... Kan zijn dat Cooler Master een ander merk gebruikt...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan