Aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yellow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2004
Ik heb een dvd brander gekocht een Sony DRU-510AK en ik wilde deze brander aansluiten door de cd-rom op IDE2 op master te zetten en de dvd brander op IDE2 op slave, dus k had deze zo aangesloten, maar toen ik me computer aan zette, gaf hij niet aan dat hij een nieuwe hardware had gevonden, aldus hij herkent ehm niet.
Kan iemand mij hier mee helpen?

dankje Jeffrey

Heb je de jumpers goed gezet?

Persoonlijk zou ik de brander als master op IDE2 zetten en de CD-rom als slave op IDE1

Geplaatst door Wim1960
Heb je de jumpers goed gezet?
Welkom op Helpmij.:)

Hier een voorbeeld
Geplaatst door globe
jumpers:

als je de achterkant van je CD rom bekijkt.

zie je het volgende

17607_cdrom5.gif

Bij nr 3. zie je M / S / C staan. Hier zit een plastic blokje op 2 van de 6 pinnetjes, dit heet een jumper.

Als bij de CD rom die je er uit gehaald hebt deze op M staat (wat zeer waarschijnlijk het geval is) moet deze bij je CD/RW ook op de 2 pinnetjes van M zitten.

suc6
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=150658&highlight=jumpers

Hmm

Nou kan ik mij vergissen maar volgens mij geeft de computer niet aan bij een media device dat er nieuwe hardware is gevonden, toch zeker niet bij een harde schijf of een cdspeler/brander.

ik kan het helemaal mis hebben!!!???

Kreeg je bij het aparaat geen software?
Als je die nou eens zou instaleren, wordt de speler wel herkent in de verkenner?

grtjs jjw

Nou k moest de software installeren door die in de brander te stoppen, maar als de brander niet herkent word dan doetie het niet.

Maar die andere optie is wel een goeie door de cdrom op IDE1 op slave te zetten en de dvd brander op IDE2 op master.

Als er mensen zijn met nog meer sugesties, graag zelfs.

jeffrey

Jongens k ben er uit gekomen k heb nu:

dvd brander op IDE2 op master
cd-rom op IDE2 op slave

dus probleem opgelost Tnx Guys

Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan