Aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik woon in een studentenhuis in alkmaar en nu willen wij internet, we zijn met zijn 4en en we allemaal een eigen adsl lijn. kunnen wij dit aanleggen met behulp van een router zodat we adsl binnen krijgen over 1 lijn? Zou iemand mij hier duidelijke uitleg kunnen geven, kan iemand mij ook een goede provider adviseren?

bijvoorbaad dank
 
Ja dat kan via een router.
En providers zijn er genoeg.
b.v Planet, Hetnet, enz. even zoeken op internet.
 
Welkom op helpmij.nl, de site waar mensen je goed advies geven.

Als ik straks thuis kom dan geef ik even een paar goede tips en een korte uitleg waar je op moet letten en of wat je zou kunnen doen.
 
volgens mij is JJW niet meer thuis gekomen....;)

Maar goed, het is zeker mogelijk wat jullie willen en er z ijn meerdere mogelijkheden.
Om te beginnen zou je een postcodecheck kunnen doen om te zien welke providers adsl bij jou in de buurt leveren. (bijvoorbeeld op http://www.breedbandshop.nl).

Om met meerderen gebruik te maken van 1 adsl of kabel verbinding moet je gaan werken met een zgn. router. (verdeelkast voor internet zeg maar).
Sommige providers kan je een modem kiezen die al 4 aansluitingen heeft, anders zul je een router moeten kopen. (vanag zo'n € 60 zijn die er wel volgens mij).
Belangrijk is dat wel dat (als het kan) je kiest voor een "ethernetmodem" en geen "USB modem".

Nadeel van dit verhaaltje is dat je vanaf de router kabels door het huis zal moeten trekken naar elke pc toe die op internet moet kunnen .
Je kan er ook over denken om een draadloze modem/router te nemen. Nadeel is dat het lastig kan zijn om dit te configureren en het moet ook goed beveiligd worden. Voordeel is dat je dus geen kabels meer hoeft te trekken en je met je laptop (als je die hebt natuurlijk) op het balkon kan zitten werken/internetten :4)

Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft, en anders horen we het wel!

succes
Jordi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan