aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkie12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
goede avond helpmij lezers

na lang bedenken heb ik besloten om een nieuwe video kaart aan te schaffen, dus ik ging naar de winkel voor hulp, en ze bestookte me meteen met de vraag: wat voor aansluiting heb je, en amateur met computers die ik ben, wis ik dat niet, wist alleen de kaart die ik had , en dat is een ati radeon 9800 pro... en nu bleek dat ze daar niks meer hadden, omdat ik een verouderde aansluiting had.

dus kan iemand mij uitleggen hoe het zit met die aansluitingen,of ik die kan veranderen, en wat voor kaart ik eventueel het beste kan kopen voor deze tijd.

De aansluitingen zitten op je moederbord, je kan die veranderen, maar dan moet je je hele moederbord veranderen. Er zijn verschillende soorten aansluitingen, PCI Express (pci-e) is nu het meest handig voor eventuele update naar vista. Vista kan daar beter mee overweg.

sata-pci-express-pci-card.jpg

Dit is een PCI-E aansluiting (zwarte)
Dit is een AGP aansluiting

Laatst bewerkt:
maar wat voor aansluiting heb ik dan nu, met een radeon 9800 pro...een agp aansluiting toch?

Hoi !

ATi Radeon 9800 is inderdaad AGP-aansluiting.

Dit kun je op je mobo waarschijnlijk niet veranderen (Asrock heeft mobo's met dubbele aansluitmogelijkheden uitgebracht).

OP nieuwere mobo's en PC's zit alleen nog en PCI-express aansluiting.

Als je graka het nog doet zou ik geen geld aan een nieuwe AGP-kaart uitgeven, maar sparen totdat je een nieuw mobo/processor/geheugen/graka kunt kopen !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan