Aansturing parallele poort onder windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

lankhaar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
74
Zeer geachte mede forum genoten

Graag wil ik jullie deelgenoot maken van een probleem met een computer die ik bij een klant vervangen heb.
Deze computer draaide nog onder het zeer gedateerde windows 98, waar een factuur programma op geinstalleerd was die een oude matrix printer aanstuurde.
Het hele gebeuren moest onder Windows XP weer geinstalleerd worden.

Het probleem is nu het volgende. De printer (OKI Microline 320 Elite) print een aantal factuurregels, stopt dan een 20 seconden, en print dan de laatste regels pas uit.
Dat is voor de klant natuurlijk vrij irritant. OKI gebeld. Eerst adviseerden ze mij om 2 andere stuurprogramma's van soortgelijke printers te proberen, de IBM Proprinter II en de Epson FX-86E (geloof ik). Dat heb ik gedaan, maar geen verschil.

OKI weer gebeld. De man die ik toen aan de lijn had, vertelde mij dat de parallele poort in Windows XP sneller aangestuurd wordt dan in Windows 98 waardoor de buffer halverwege leeg is en weer op informatie van de PC moet wachten. Ik heb daarna in de BIOS zelf nog andere modus geprobeerd, ECP en EPP en allebei afzonderlijk, maar geen verschil.
Ik heb de DMA modus nog veranderd (DMA 0, 1 en 3) maar ook geen verschil.

Weten jullie misschien raad?
 
Je kan kijken bij apparaatbeheer bij de instellingen van de lpt poort.
Speel eens met de interruptie_instellingen.

In het laatste geval naar de driver instellingen van de printer.
Wellicht staat hier net iets iets anders ingesteld dan op die 98 machine.
 
Je kan kijken bij apparaatbeheer bij de instellingen van de lpt poort.
Speel eens met de interruptie_instellingen.

In het laatste geval naar de driver instellingen van de printer.
Wellicht staat hier net iets iets anders ingesteld dan op die 98 machine.


Dat heb ik ook al geprobeerd, en dat heeft ook niet geholpen helaas. Volgens OKI was er niets aan te doen, maar dat lijkt mij zo stug?

Nog iemand raad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan