• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als 2 kolommen overslaan of cellen doortrekken en 2 kolommen overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Goedemorgen,

Mijn Excelvaardigheden zijn tot mijn grote verdriet nogal verroest en het volgende wil nu niet meer lukken.

Moeilijkheid 1:
Ik wil in een cel het aantal behaalde 1en, 2en of 3en weergeven. Het probleem is dat dit telkens voor een bepaalde categorie geldt, drie in totaal. Dus er moeten telkens twee kolommen worden overgeslagen.
Om dit te bewerkstelligen heb ik onder andere met de functies verschuiving (dacht dat het daarmee zou kunnen), kolommen, en rijen zitten rommelen. Dit mocht helaas niet baten.

Moeilijkheid 2 (om moeilijkheid 1 te omzeilen):
Ik heb drie tabbladen aangemaakt, voor elke categorie eentje. Ik hoopte redelijk eenvoudig de waarde te kunnen doortrekken en dat twee kolommen overslaan tijdens dit proces, niet heel moeilijk zou zijn. Misschien mis ik iets eenvoudigs, maar het lukte mij dus niet.

In het voorbeeld staan nog een aantal specifieke opmerkingen over elke moeilijkheid.

In de bijlage staat het voorbeeldbestand, een verkleinde versie van een groter bestand, maar de werking is hetzelfde.

Mijn voorkeur gaat naar de oplossing voor moeilijkheid 1, omdat deze 3 tabbladen zou schelen.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Bijlagen

Doe eens de test met deze:

Code:
=INDIRECT("'Scores Totaal'!"&ADRES(4;KOLOM()*3-3))

Hallo,

Probeer het hier eens mee :

Code:
=SOMPRODUCT(($C$2:$K$2=L$2)*($C5:$K5=3))
Let wel op bij het kopieren van de formule dat er cellen zijn samengevoegd.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reacties!

Gelens, jouw oplossing is precies wat ik zocht :) hiermee ben ik enorm geholpen :)

Bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan