• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal als , als een cel een bepaalde kleur heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oddhunter

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2018
Berichten
24
Bestaat er een formule dat berekent hoeveel keer 3.27 met de groene kleur voorkomt en hoe vaak 3.27 zonder kleur voorkomt? Of kan dat niet met kleuren?
Moet ik dan tevens de tabel met voorwaardelijke opmaak kleuren of kan ik deze ook vooraf wat ik nu deed een kleur geven?
In cel C moet ik dan 3.27 kunnen typen , Cel D verwijs ik naar C zodat ik geen 2 keer 3.27 hoef te typen

Zie sheet
 

Bijlagen

  • Aantal.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 29
Waarom is de ene cel wel groen en de andere niet? Doe je dat handmatig of is er ergens in de sheet een voorwaarde daarvoor?

Kleuren tellen kan niet met standaard Excelformules, alleen met VBA. Ik heb een poging gedaan in bijlage.
 

Bijlagen

  • Aantal (AC).xlsm
    15,1 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht , maar dit is niet wat ik zoek
ik heb de sheet een beetje aangepast met een extra kolom en de kleuren weggedaan
dus misschien dat het op deze manier kan ?

misschien hoef ik ook geen 2 keer 3.27 te typen , zolang ik meer het aantal keer dat 3.27 voorkomt met een X achter
en het aantal keren dat 3.27 voorkomt met een 0 achter
de bedoeling is dus wel dat ik bovenaan de cel zelf 3.27 typ zodat ik het aantal keren kan hebben
zie sheet
 

Bijlagen

  • Aantal (AC).xlsm
    15,9 KB · Weergaven: 27
Code:
=AANTALLEN.ALS($C$5:$C$11;C3;$D$5:$D$11;"x")

Met deze moet het lukken

Gr,

Joske
 
Soms is de oplossing simpel, maar het probleem moeilijk omschreven. :confused:
 
Opgelost

Bedankt Joske ,
Dit is wat ik zocht
heb de sheet een beetje aangepast met voorwaardelijke opmaak maar zo is het perfect voor mij
Alvast bedankt

Oja , hoe sluit ik dit topic nu af?
 

Bijlagen

  • Aantal (AC).xlsm
    16,6 KB · Weergaven: 81
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan