• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als...als

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterburen

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Wellicht een lastige tittel, maar ik zal me verduidelijken.

Ik ben bezig om te achterhalen hoeveel klanten er per omzetgroep kortingsafspraken hebben.

Nu heb ik een file gemaakt met daarin de omzet per klant per jaar en daarnaast ook eventueel een nummer dat correspondeeert met de kortingsafspraak.

Nu heb ik door middel van Aantal.als al voor elkaar gekregen hoeveel klanten er in een bepaalde omzetgroep zitten ( hoewel ik denk een omslachtige methode heb gebruikt)

Nu wil ik weten hoeveel klanten er per omzetgroep een kortingsafspraak hebben. Aangezien ik het aantal klanten per omzetgroep dmv de aantal.als formule heb achterhaald, snap ik eigelijk niet hoe ik de volgende stap moet maken.

Zie bijgevoegd bestand ter illustratie van mijn verhaal.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kan je het bestand ook misschien in een oudere versie van excel neerzetten.
Ik kan hem hier op mijn werk niet openen

Zou je nu een bestandje willen plaatsen met de formules en juiste getallen.
Aantal klanten omzet 0-1K
Ik neem aan dat dit betekend een omzet tussen 0 een 1000
Daarachter staat echter 3 (bij 2007) echter niemand heeft een omzet van <1000
en zo staat het vol met getallen die naar mij mening niet kloppen.
Dus een bestandje met juiste getallen is voor ons eenvoudiger te begrijpen.

Cijfers kloppen wel, op een of andere manier kreeg ik het bestand met formules niet onder de 100 kb, dus kon ik het niet uploaden. Maar ben er al uit. Heb in een nieuw tabblad gesorteerd op klantkorting en zo kwam ik er ook achter.

toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan