Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Gime zei:=SOMPRODUCT((TRANSPONEREN(A2:A3)=B2:B25)*(B2:B25<>""))
=SOM(--(B2:B25=(TRANSPONEREN(A2:A4))))
Kusje zei:=AANTAL(ALS((B2:B25=TRANSPONEREN(A2:A4)) ; ))
Wigi zei:=SOM(AANTAL.ALS(B2:B25;A2:A3))
Onderstaande van de hierboven vermelde antwoorden heb ik getest.
Als bovenstaande formules (als matrixformules) worden ingevoerd in het voorbeeldbestand van ‘Kusje’, met dien verstande dat de namen in kolom A worden uitgebreid van A2:A3 naar A2:A10 (en de formules dus overeenkomstig worden aangepast), dan leiden zij alle tot onjuiste resultaten (zie bijlage).
Ja, maar ook al wis je Sofie in A10 en wijzig je in de formules A10 in A9,Ik zie het al. Sofie staat 2 keer in de argumenten lijst
Ja, maar ook al wis je Sofie in A10 en wijzig je in de formules A10 in A9,
de foute resultaten blíjven, in alle formules.
meende ik begrepen te hebben dat zij via een matrixformule van elk van de namen die in kolom A voorkomt, wilde tellen hoe vaak die in kolom B voorkomt.kusje zei:Een Matrixformule vraagje. Stel in Cel a1 staat Piet en in a2 staat Kees. In Kolom B staan de orders die ze (maar ook anderen) hebben gesloten. Dus Piet staat er bv 8 keer in en Kees 7 keer.Kan ik dat ook in een Matrixformule wegschrijven en hoe?
Ja natuurlijk, maar kusje zocht 'met opzet' een ingewikkelder oplossing.En anders zou het een gewone AANTAL.ALS functie zijn, geen matrixformule nodig.
Uitgaande van deze tekst van kusje:
meende ik begrepen te hebben dat zij via een matrixformule van elk van de namen die in kolom A voorkomt, wilde tellen hoe vaak die in kolom B voorkomt.
Maar ik zal het dan wel verkeerd begrepen hebben. Ik vond het al zo raar dat zij het in haar tekst (zie quote) over orders heeft in kolom B, terwijl er in het bestand dat ze meestuurde in die kolom namen staan.
Ja natuurlijk, maar kusje zocht 'met opzet' een ingewikkelder oplossing.
Mijn verontschuldigingen!Ik ben een kerel hoor.![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.