• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als combineren met Subtotaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissSalem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Hallo

Ik heb een tabel (met filters) met daarin factuurgegevens. Als een betaaldatum ingegeven wordt voor een factuur, kleurt het overeenstemmende bedrag groen met voorwaardelijke opmaak. Facturen die nog niet betaald werden, hebben geen betaaldatum. Ik wil met een formule in 1 oogopslag kunnen zien hoeveel euro een selectie van klanten mij nog moeten betalen - daarom de filters.

Ik dacht hiervoor aan aantal.als en subtotaal, maar ik krijg de formule niet juist.
Wanneer een klant geselecteerd wordt, moet automatisch in een ander veldje verschijnen welk openstaand bedrag die nog heeft.

Kan iemand mij hierbij helpen? Dank!

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldbestandje ontdaan van gevoelige informatie lijkt mij onontbeerlijk.

Joske

In F6:
=SUMPRODUCT((facturen2014[Datum betaling]=0)*SUBTOTAL(9;OFFSET($C$9;ROW(facturen2014[Bedrag])-ROW($C$9);0)))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan