• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal als en percentage over totaal als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dietvorst

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Hallo Excel experts,

Ik wil graag een overzicht waarin oefen en competitie totalen worden gescheiden.
Met countif en som als kom ik er niet. Wie kan me helpen (Zie bijlage)
Gr

Leo

Bijlagen

Nu telt hij de C.
De bedoeling is dat hij achter speelminuten telt (rij 4) wanneer er bovenaan een C staat.
Dus 90 ,90 ,90 met een C is inderdaad 3. Als een speler er niet bij is komt er een o te staan . Dan staat er wel een C boven maar er is geen wedstrijd door deze speler gespeeld.
Totaal is 3 ondanks dat er 4C staan.

telt alle wedstrijden ipv aanwezigheid met % speelminuten.

In bijlage zie je dat hij alle wedstrijden telt waar een C of O staat.
Bv Klaas heeft maar 1 wedstrijd gespeeld . Ook nog geen volledigewedstrijd , n.l 30 min van de 90 min. Zie bijlage
Dus dat betekent dat hij 33,3% heeft gespeeld .
Het gaat dus om de aanwezigheid met daaraan het gekoppelde speel_percentage.

Bijlagen

Je formules kloppen in principe wel maar kijk eens goed naar het bereik van de formules van cellen AH4 tm Ak7
Ze verwijzen allen naar de verkeerde cellen.
Ik kan je een gecorrigeerd bestand sturen maar daar leer je niet zoveel van en dan gaat het de volgende keer weer mis .
Probeer het zelf daarom.

Lukt het niet of zie je het niet dan ben ik altijd bereid om je verder te helpen.

Succes ermee :thumb: :thumb:

nog een ding

Aanduiding is me nu duidelijk Met F4 blokkade wegeghaald.
Nu telt deze formule alles>0. De A (afmelding) worden ook geteld . Dat is niet de bedoeling.

Weet je hoe dat komt??:

Laatst bewerkt:
Zie je nu ook wat je niet goed had gedaan want dat is natuurlijk ook wel belangrijk voor de volgende keer?

vraag uitgebreid

Ik heb nu een wat uitgebreidere vraag gesteld op 29-03-2010.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan