• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal als? hoe combineer is formules?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Ik wilde graag 3 formules combineren omdat er data uit 3 kolommen genomen moet worden.
Ik moet namelijk weten ALS Kolom A=bv 30, EN Kolom B=A,B,C of F wat het gemiddelde is van de bijbehorende waarden in kolom C.
Niemand hier komt eruit...

Alvast bedankt!

Bijlagen

Hoi Wigi,
Heel erg bedankt! Ik zie nu een mooie formule, maar weet alleen niet wat het nou betekent.
Kan ik dus nu voor iedere waarde van kolom A dit uitrekenen mits ik het nieuwe veldje invul voor de nieuwe waarde?

Hoe weet jij trouwens zoveel van Excel?:thumb: :thumb:

Kan ik dus nu voor iedere waarde van kolom A dit uitrekenen mits ik het nieuwe veldje invul voor de nieuwe waarde?

Klopt. Wel in de 4 rijen veranderen (of met celverwijzing werken).

Hoe weet jij trouwens zoveel van Excel?:thumb: :thumb:

Ik ben nogal een natuurtalent, gecombineerd met heel veel studeren. Ben nu 7 jaar dag in dag uit intensief Excel aan het studeren. Vorige maand heb ik nog het Wereldkampioenschap Excel in Peking gewonnen. Ik kon toen het getal pi in Excel tot op 400 miljoen cijfers na de komma uitrekenen, en dat in 37 hondersten van een seconde.

Wow, wereldkampioen...ja, dan snap ik het wel...
Want dit soort functies staan niet in het helpmenuutje..
IIg, heel erg bedankt! and keep up the good work (en titel)!!

Even zeggen dat dat maar een grapje was hoor... :o :D

Ik dacht dat dat duidelijk was, maar blijkbaar toch niet voor iedereen... :eek:

Heb er toch goed mee gelachen. Mayaf, 'k hoop dat je er nu ook mee kunt lachen? :p

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan