• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Beste mensen,

Ik heb een bestand waar de resultaten met bijbehorende percentage aandeel van onze organisatie daar in heb staan. (zie voorbeeld)
Het percentage aandeel heb ik gegroepeerd met bijbehorende som resultaat en aantal eenheden van het resultaat.

Nu ben ik op zoek (zonder hulpkolom) naar het aantal wat een resultaat heeft kleiner dan 0.
Ik heb het geprobeerd te zoeken in het berekende veld maar dat is me niet gelukt. Kunnen jullie mij helpen?

Groet,

Bekijk bijlage aantal.als.xlsx

Hoi Eric,

Bedankt voor je antwoord maar dat is niet wat ik zoek.
Ik wil het totaal resultaat zien en van die totale populatie wil ik weten hoeveel van een negatief resultaat daar van hebben.
Als voorbeeld: in de categorie 51%-75% is het resultaat 22.298 met 11 als aantal. 4 hiervan hebben een negatief resultaat. Ik wil dus het getal 4 zien.

Groet,

Als je en die 22.298 en de 4 wilt zien, zou ik toch gaan voor die hulpkolom in jouw data

In je rijlabel zit een filter.
Zet het veld selecteren op 'Percentage'
Waardefilters op 'Kleiner dan' → 0

Bijlagen

@Harry, dan filter je toch ook het resultaat mee? (gelijk aan mijn poging ;) ) Volgens mij wil TS het totale resultaat per groep en een kolom in de draaitabel met het aantal negatieve per groep en dat zonder hulpkolom in de tabel zelf.

Weet ik, maar ik lees alleen onderstaande wat Ts wil.

Beste mensen,
Nu ben ik op zoek (zonder hulpkolom) naar het aantal wat een resultaat heeft kleiner dan 0.
Bekijk bijlage 290805

Het mooiste is natuurlijk ernaast, maar bij mij maakt het geen telling in een berekend veld, wel alle 1-en zijn zichtbaar als je het +-teken gebruikt.

Edit: Is inderdaad hetzelfde als in het bestand van jou Eric (niet goed bevonden dus).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan