• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als meerdere bereiken en argumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewilde

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Ik probeer met de functie aantal als in verschillende bereiken verschillende argumenten te zoeken. krijg hiervoor steeds een foutmelding.

=AANTAL.ALS(???????????????)

Erik

Dewilde, bestudeer de functie SOMPRODUCT maar 'ns in de help van je Excel of type dit in als zoekopdracht in de zoekmachine van Helpmij.
Met deze functie kan je een heleboel.;)

Groet, Leo

En als je daar de oplossing niet kunt vinden, geef dan eens wat meer info. Welke verschillende waarden wil je in welke bereiken zoeken en wat wil je dat er gebeurt als er iets gevonden wordt?

Erik,

Je kunt ook per argument en bereik een aantal.als maken en deze aantallen.als sommeren. Hier vlakbij loopt ook een dergelijke vraag.

Laatst bewerkt:
opgelost met de makkelijkste oplossing

idd Rob dit is de makkelijkste oplossing. Heb dit voorlopig op deze manier gedaan maar wil later toch een ander fuctie proberen waar het wel met gaat.

Thx Erik

Hallo,

Om nog maar even in te haken op een gedateerde topic,

Ik probeer het aantal letter te tellen dat in een selectief bereik voor komt. Om een beeld te geven: Rij 1 moet wel in het bereik zitten, Rij 2 niet, Rij 3 weer wel, etc. $A9 is in dit geval de cel waar de letter in staat waar op gezocht moet worden.

Nu heb ik een tijd lopen stoeien, maar ik kom er niet uit. Mijn formule is als volgt, maar deze werkt niet.

=AANTAL.ALS((G18;G20;G22;G24;G26;G28;G30;G32;G34;G36;G38;G40;G42;G44;G46;G48;G50;G52;G54);$A9)

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Aantal.als werkt op een aaneengesloten bereik, bijvoorbeeld =AANTAL.ALS(A2:A9;K9). Om de telling te maken die je wilt, zul je ergen, bijv in een ander blad, verwijzingen naar die cellen moeten maken en daar je formule op los laten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan