Hallo
Voor school moet ik een enquete maken, nu leek me dit leuk en handig om dit via internet te doen, wegschrijven naar een database en daar vervolgens weer een excel-tabel van te maken.
We willen onderzoeken wie er een spelcomputer thuis heeft.
Dit zijn twee voorbeeldvagen:
Jongen/Meisje: J/M
Heb je een spelcomputer: J/N
Dit zijn bijvoorbeeld 4 resulten
J/M J/N
J J
J N
M N
M N
Nu wil ik gaan kijken hoeveel jongens een spelcomputer hebben (en hoeveel niet maar dat is dan makkelijk) en hoeveel meisjes.
Met de =Aantal.Als formule kun je bijvoorbeeld kijken hoeveel keer er J(ongen) er is ingevuld in kolom 1
Maar nu wil ik gaan kijken hoeveel mensen er een spelcomputer hebben die bij kolom 1 J(ongen) in hebben gevuld!
Dus dat ik uiteindelijk zo'n soort tabel kan maken:
Jongens: Wel spelcomputer Geen spelcomputer
2 1 1
Dit is een heel verhaal voor iets makkelijks denk ik/hoop ik
Weten jullie hoe ik dat kan doen?
Alvast bedankt!
Voor school moet ik een enquete maken, nu leek me dit leuk en handig om dit via internet te doen, wegschrijven naar een database en daar vervolgens weer een excel-tabel van te maken.
We willen onderzoeken wie er een spelcomputer thuis heeft.
Dit zijn twee voorbeeldvagen:
Jongen/Meisje: J/M
Heb je een spelcomputer: J/N
Dit zijn bijvoorbeeld 4 resulten
J/M J/N
J J
J N
M N
M N
Nu wil ik gaan kijken hoeveel jongens een spelcomputer hebben (en hoeveel niet maar dat is dan makkelijk) en hoeveel meisjes.
Met de =Aantal.Als formule kun je bijvoorbeeld kijken hoeveel keer er J(ongen) er is ingevuld in kolom 1
Maar nu wil ik gaan kijken hoeveel mensen er een spelcomputer hebben die bij kolom 1 J(ongen) in hebben gevuld!
Dus dat ik uiteindelijk zo'n soort tabel kan maken:
Jongens: Wel spelcomputer Geen spelcomputer
2 1 1
Dit is een heel verhaal voor iets makkelijks denk ik/hoop ik

Weten jullie hoe ik dat kan doen?
Alvast bedankt!