• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als over alleen zichtbare regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
429
Ik heb een excel bestand waar ik tekst wil tellen. Het bestand zit hier bij als bijlage.

Met de formule aantal.als kan ik tekst tellen. In mijn geval wil ik tellen op het woord kort verzuim en op het woord lang verzuim. In mijn excel bestand zitten echter ook verborgen regels die mogen niet meegeteld worden. Hoe kan ik dit oplossen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Aantal.als.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 65
Wimlin,
Ik zou niet de rijen verbergen, maar een hulpkolom toevoegen (zie bijlage).

Daarin geef je aan "niet meerekenen" ofzo en die aantallen verminder je van de AANTAL.ALS formule.
Ook een voorbeeld ingezet met eventueel een keuzevakje...
 

Bijlagen

  • Voorbeeld%20Aantal.als(1).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 123
Spaarie,

Ik ben wel nieuwsgierig hoe u werkt met dat vinkje in combinatie met woord waar en onwaar. Kan u mij daar wat uitleg overgeven.

In mijn origineel moeten er wel verborgen regels blijven (komt door mijn invoegtoepassing Jetreports). Inmiddels had ik het ook met een hulp kolom opgelost maar ik ben heel benieuwd of het ook zonder hulp kan.
 
Zonder hulpkolom zal het misschien op te lossen zijn met VBA, maar ik ben geen VBA dokter ;). Ik ben zelf ook nog lerende hierin...en Jetreports ken ik al helemaal niet :)

Het keuzevakje kan je toevoegen door op je lint in Excel de tab Ontwikkelaars toe te voegen
(Office teken linksboven > Opties voor Excel > Populair > Tab ontwikkelaars weergeven op lint aanvinken)
Vervolgens via tab Ontwikkelaars > invoegen > Formulierbesturingselement > keuzevak > plaats op je werkblad door te slepen > rechtmuisknop > besturingselement opmaken > koppelen aan cel > selecteer cel > OK
Nu zal je zien dat de gekoppelde cel WAAR of ONWAAR geeft als je de keuzevak aanvinkt of niet. Hier kan je weer een formule op baseren (zie het voorbeeld bestand die is geplaatst heb) en de kolom verbergen, maar dat is jouw keuze.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan