• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiniDuck

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hallo,

Ik loop een beetje vast en vroeg me af of jullie me kunnen helpen?
Ben bezig om een overzicht/dashboard te maken, ik loop vast als ik de aantallen wil tellen van Pin en Contant (tabje-> klanten 2016 kolom Q)
Krijg het niet voor elkaar om aantal keer pin / contant te tellen voor de maand januari,februari, enz. (H16 t/m H27 en I16 t/m I27)

Is er iemand die me op weg kan helpen?

Bekijk bijlage contant-pin1.xlsx

B.V.D Michel

Bedoel je dat je wilt tellen hoeveel pin / contant transacties er geweest zijn in maand x?

Als dat inderdaad is wat je bedoelt zou ik het volgende doen:

'Stap 1
Kolom toevoegen waarbij de datum omgezet wordt in een maand via '=month()' formule.

'Stap 2 (voorbeeld voor pin)
In je dashboard de formule '=countifs(pin/contantkolom;"pin";[=month()kolom;"1/2/3/etc."])

'Stap 3
=month() kolom verbergen

Hoop dat het duidelijk is.

Zo misschien?

Hoi Cobbe bedankt voor je bericht. Had in de tussen tijd al wat aangepast (tabelnaam)
Heb jou code opnieuw getypt in mijn originele bestand maar ik krijg om een of andere rede een #waarde! fout. hoewel ze volgens mij gelijk zijn.

Jouw code=> =SOMPRODUCT((MAAND(Jan[Datum])=MAAND($A16))*(Jan[Pin/contant]="Pin"))
Mijn code=> =SOMPRODUCT((MAAND(kla[Datum])=MAAND($A16))*(kla[Pin/contant]="Pin"))

Bekijk bijlage Contant-pin2.xlsx

Enig idee wat er fout gaat?

Gr Michel

Bedoel je dat je wilt tellen hoeveel pin / contant transacties er geweest zijn in maand x?

Als dat inderdaad is wat je bedoelt zou ik het volgende doen:

'Stap 1
Kolom toevoegen waarbij de datum omgezet wordt in een maand via '=month()' formule.

'Stap 2 (voorbeeld voor pin)
In je dashboard de formule '=countifs(pin/contantkolom;"pin";[=month()kolom;"1/2/3/etc."])

'Stap 3
=month() kolom verbergen

Hoop dat het duidelijk is.

Hoi BruceSV,

Bedankt voor je bericht. Ga het eerst even op de manier van Cobbe proberen.

MVG
Michel

Ik heb in kolom A A16:A27 ipv januari enz 01/01, 01/02, 01/03, enz met opmaak mmmm gezet.
Zo kan je het maandnummer uit kolom A halen.

En dan werkt je formule wel weer.

Ik heb in kolom A A16:A27 ipv januari enz 01/01, 01/02, 01/03, enz met opmaak mmmm gezet.
Zo kan je het maandnummer uit kolom A halen.

En dan werkt je formule wel weer.

Klopt :thumb: Super bedankt voor je hulp

Fijne avond

Gr Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan