• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als telt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChiaraFavaron

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
hallo allemaal,

ik ben bezig met een lijstje om per persoon een weekschema in te vullen, zodat ik precies kan bijhouden hoeveel iemand een bepaald werkje heeft gedaan.

op de een of andere manier doe ik iets fout met het doorvoeren van de formules, want als ik bij 1 persoon een f invul, krijgen de andere dat ook opgeteld.

kan iemand mij misschien helpen?

dank jullie wel, chiara

Bijlagen

Volgens mij moet je het bereik op een regel zetten.
In B3
Code:
AANTAL.ALS($F$3:$L$3;"C")
In C3
Code:
AANTAL.ALS($F$3:$L$3;"F")

Laatst bewerkt:
Wat denk je hiervan ?

@ExcelAmateur, ik weet niet wat die $ tekentjes zijn, maar ik vind de oplossing van het warme bakkertje wat gemakkelijker.

ik zie al wat ik had fout gedaan. ik had het bereik voor 1 rij moeten houden en dan doorvoeren naar beneden. is dat mijn goede conclusie hieruit, warme bakkertje?

bedankt voor de snelle reactie

ciao, chiara

@ExcelAmateur, ik weet niet wat die $ tekentjes zijn, maar ik vind de oplossing van het warme bakkertje wat gemakkelijker.

ik zie al wat ik had fout gedaan. ik had het bereik voor 1 rij moeten houden en dan doorvoeren naar beneden. is dat mijn goede conclusie hieruit, warme bakkertje?

Die $ tekentjes is absoluut, Je kunt de formule naar rechts slepen en het bereik blijft het zelfde.
De formule van Warme bakkertje is het zelfde maar als je die versleept veranderd ook het bereik.
Test het maar eens.

Maar het blijft natuurlijk jouw keuze wat te gebruiken.

Hier kun je misschien nog wat nuttige informatie halen.

Vergeet ook niet om de vraag als opgelost te zetten als je tevreden bent. :thumb:

Die $ tekentjes is absoluut, Je kunt de formule naar rechts slepen en het bereik blijft het zelfde.
De formule van Warme bakkertje is het zelfde maar als je die versleept veranderd ook het bereik.
Test het maar eens.

Maar het blijft natuurlijk jouw keuze wat te gebruiken.

ik heb zojuist jouw oplossing getest, maar als ik dan omlaag doorvoer, blijft steeds de eerste regel geselecteerd.

chiara

ik heb zojuist jouw oplossing getest, maar als ik dan omlaag doorvoer, blijft steeds de eerste regel geselecteerd.
Dat bedoelde ik met absoluut, het bereik blijft het zelfde.
Dus met naar rechts doorvoeren blijft het bereik gelijk, zonder de $ zal het bereik ook veranderen.
b.v.b.
Code:
AANTAL.ALS($F$3:$L$3;"C")
Het bereik blijft van F3 tot L3
Code:
AANTAL.ALS(F3:L$3;"C")
Sleep hem nu naar rechts en het beik veranderd, word dan in de volgende cel.
Code:
AANTAL.ALS(G3:M3;"C")

helemaal goed! weer wat geleerd.

ik ga hier zeker nog vaak terug komen. ben erg goed geholpen.

bedankt!

ciao chiara

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan