• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantal.Als tussen 2 datum's

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

bartvt78

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2017
Beste forumleden, ik zit nog met een breinbreker. Hoe kan ik de formule Aantal.Als uitbreiden tussen 2 datum's? Ik wil enkel de data zien tussen 1/1/2025 en 31/12/2025. In de cellen B4 en B5 wordt geen rekening gehouden met datum's. In cellen B10 en B11 wil ik dus een Aantal.Als van enkel dit jaar. Hartelijk dank.

Bijlagen

Is dit wat je bedoelt?
Mij is het niet helemaal duidelijk wat je wilt.

Bijlagen

Goedemorgen Peter59, dat is inderdaad wat ik bedoel. Maar als ik de datums in Blad2 verander, veranderen de getallen niet mee. Het is inderdaad de bedoeling om enkel de data van de cellen van 2025 mee te rekenen. Maar als ik alle data in Blad2 op bv 2024 zet, blijft jou oplossing staan op 2 en 1,terwijl het dan 0 en 0 zou moeten zijn.

Klik in de groene tabel in een cel en klik dan op alles verversen.

Bedankt Peter, zo werkt het. Maar ik zou het liever hebben zonder de tussenstap dat je moet klikken om te verversen. Dit is gemaakt met een filter denk ik dan. Ik zou het graag hebben met een formule zoals in de cellen B4 - B5

In B11 en doortrekken naar beneden.
Code:
=COUNTIFS(Blad2!$C$4:$C$7;$A11;Blad2!$B$4:$B$7;">="&$A$7;Blad2!$B$4:$B$7;"<="&$B$7)

Hey Warme bakkertje. Als ik jou formule in mijn cel B11 zet komt er #NAAM? . Ik gebruik de NL versie. Ik heb geprobeerd om de countifs te vervangen door SOM.ALS, maar dan zegt excel dat er te veel argumenten zijn voor deze functie.

Zo werkt het wel. Ik denk dat ik nu mijn formule in elkaar kan knutselen. Bijkomende informatieve vraag, wat is het verschil tussen AANTAL.ALS en AANTALLEN.ALS? Ik probeer altijd mijn formule te begrijpen, vandaar. AANTAL.ALS heb ik al wel wat gebruikt, maar AANTALLEN.ALS nog nooit

bij AANTALLEN.ALS (of SOMMEN.ALS) kan je meer criteria gebruiken, bij AANTAL.ALS en SOM.ALS slechts één.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan