• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantal benodigde puzzelvloertegels berekenen voor een zwembad

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Laatst bewerkt:
ik zie op de website geen zwembad staan van 76 cm breed, is ook wel erg smal. maak je daar geen fout in?
 
Excuus, had hem alleen als tekst gezien maar blijkt dus een rond zwembad te zijn en die 76 de hoogte... Heb nu diverse maten ingevoerd die op hun website staan en niet alle benodigde pakketten komen overeen in Excel met wat hun aanbevelen om een perfect vierkant/rechthoek te maken. Aangezien de aantallen in Excel wel voldoende zijn om het zwembad te voorzien van bescherming vind ik het prima zo
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-05-20-17-51-15-445_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    Screenshot_2024-05-20-17-51-15-445_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    578 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_2024-05-20-17-51-21-205_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    Screenshot_2024-05-20-17-51-21-205_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    566,4 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_2024-05-20-17-51-03-973_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    Screenshot_2024-05-20-17-51-03-973_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    534 KB · Weergaven: 11
Mijn berekening was alleen de vloer tegels en geen wand tegels, misschien ligt daar het verschil
 
een pak is 1,9 m2
de tegels zijn 0,5 * 0,5
dat zijn 8 tegels per pak
ze hebben overlap door de kartelvorm
ze zijn niet rondom gekarteld
zijn ze ook te krijgen met b.v. rondom kartelvorm?
 
Ze zijn alleen maar verkrijgbaar met kartelrand rondom. De puzzeltegels zijn puur om de onderkant van het zwembad te beschermen maar is dus mooier om een perfect rechthoek/vierkant te maken
 
Dan is het dus vrij eenvoudig:
Lengte bad/lengte tegel naar boven afronden
Breedte bad/breedte tegel naar boven afronden
Deze 2 met elkaar vermenigvuldigen en je weet hoeveel tegels en dus hoeveel pakketten je nodig hebt.
 
Precies dus de formule die je reeds hebt gegeven.
Waarom heb je er in F8 voor gekozen om =F7*F6-4 te kiezen ipv F7*F6?
 
De vier hoekpunten waar het zwembad niet op staat.
Ik ging er eerst van uit dat de tegels de bekleding van het zwembad was.
 
Pfff, ik zit dit zo eens te lezen, dit zwembad is rond, met een diameter van 305 cm en een hoogte van 76 cm.
Dus oppervlakte van de bodem is (1.525x1.525) x pi= 7.3 m2, 4 tegels in een vierkante meter = 29.2 afgerond 30 tegels, dus 4 pakken tegels nodig. Om het netjes te krijgen, een vierkante vloer dus, is 7x7 tegels nodig, 6 pakken zou (bijna) volstaan. om je klanten tegemoet te komen zou ik de ontbrekende tegel meegeven als service, is ook goed voor je reputatie.
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan