• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal binnen datum periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

ik heb deze formule. Die kijkt of de datum in het blad "resultaat" ook voorkomt in het blad "tabel1". Als het voorkomt en binnen de periode valt dan komt er een 1 te staan. Maar kan het aantal hoe vaak er iets gescoord wordt ook geteld worden.

Zie ook mijn voorbeeld.

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage Datum scoort binnen periode_test.xlsx

Dit bijvoorbeeld:
Code:
=AANTAL.ALS(D3:D11;1)

Probeer deze eens:
Code:
D3: =AANTALLEN.ALS(RESULTAAT!$A$2:$A$9;A3;RESULTAAT!$B$2:$B$9;">="&B3;RESULTAAT!$B$2:$B$9;"<="&C3)

Hallo,

Ben ik nog heel eventjes. Er wordt nu gekeken of de startdatum van het blad "resultaat" ook scoort binnen de start en einddatum binnen het tabblad "tabel1". Nu heb ik in het tabblad "resultaat" ook een einddatum staan. Kan er ook rekening gehouden worden of de start en einddatum in het tabblad "resultaat" ook binnen de periode start en einddatum in het tabblad "tabel 1" valt?

Zie ook de bijlage.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage Datum scoort binnen periode_test.xlsx

Dat kan...
Code:
=AANTALLEN.ALS(RESULTAAT!$A$2:$A$9;A3;RESULTAAT!$B$2:$B$9;"<="&B3;RESULTAAT!$C$2:$C$9;">="&C3)
Let op: ik ben er nu wel vanuit gegaan dat de periode op tabblad "Tabel1" moet liggen tussen of gelijk aan de periode op tabblad "resultaat". Mocht dit anders zijn moet je even vertellen hoe je het wel moet.

Bedankt.

Eigenlijk moet de begin datum van het blad "resultaat" in de periode van tabel 1 vallen OF de einddatum van het blad resultaat moet in de periode van tabel 1 vallen.

Is dat ook mogelijk?

Kun je in het voorbeeld in post #5 aangeven voor een paar regels aangeven welke getallen je waar verwacht en hoe je hieraan komt?

Niet heel uitvoering getest, maar voldoet deze?
Code:
=AANTALLEN.ALS(RESULTAAT!$A$2:$A$9;A3;RESULTAAT!$B$2:$B$9;"<="&B3;RESULTAAT!$C$2:$C$9;">="&B3)+AANTALLEN.ALS(RESULTAAT!$A$2:$A$9;A3;RESULTAAT!$B$2:$B$9;"<="&C3;RESULTAAT!$C$2:$C$9;">="&C3)-AANTALLEN.ALS(RESULTAAT!$A$2:$A$9;A3;RESULTAAT!$B$2:$B$9;"<="&B3;RESULTAAT!$C$2:$C$9;">="&C3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan