• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantal Car. te maken weergeven met ALs En -Of functie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

caja52

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Ik wil iets maken en ik kom er niet uit hoe ik dit moet aanpakken.
Er zijn in de 1e helft 11 wedstrijden die niet achtereenvolgend gespeeld worden betreft de rondes.
In mijn voorbeeld heb ik de cellen uitgelegd wat deze inhouden.
Ik wil dat de formule het volgende doet:
Start car. 29 weergeven
1e Herziening car. 33 Weergeven
2e Herziening car. 36 weergeven

Bijlagen

Leg dan in ieder geval in klare taal uit hoe die getallen tot stand moeten komen. En wanneer er een herziening gedaan moet worden.

Ok
Ik bepaal zelf wanneer er herzien moet worden.
In het voorbeeld
Start aantal car. D4 29
1e Herziening
E4 (5) er zijn 5 wedstrijden gespeeld de 6e wedstrijd nieuw aantalG4 Car.33
2e Herziening
H4 (6) er zijn 6 wedstrijden gespeeld de 7e wedstrijd nieuw aantal J4 Car.36
In kolom H6 tm H16 welke getallen de formule moet weergeven
Is het zo duidelijker?

Is het echt nodig om voor iedere speler een apart blad te maken? Want ik veronderstel dat je toch wel eens alles op 1 blad zal willen hebben?

En sta je ook open voor een geheel andere oplossing die toch doet wat je wil?

Is het zo duidelijker?
Niet echt. Je zegt nog steeds niet hoe de getallen (33 en 36) tot stand moeten komen. Dan doe ik zelf maar een poging :eek:

29 is het aantal caramboles dat gemiddeld over 11 partijen gemaakt moet worden. Dit vul je in (is geen berekening).
Tussendoor wil je kunnen zien hoeveel caramboles de speler in de resterende wedstrijden gemiddeld nog moet scoren om dat te halen.

Als dat zo is, dan maak je het met "herzieningen" mijns inziens onnodig ingewikkeld. Dat aantal kan je inmmers altijd berekenen zodat je altijd een actueel getal hebt:
((11 * 29) - tot nu toe gemaakte caramboles) / (resterend aantal wedstrijden)

het te maken car. is (Moy *35)+3
Ik wil dit in één formele het aantal car in H6 tm H16 tonen.
Ik zou 3 kolommen kunnen gebruiken voor start, 1e Herz. en 2e Herz. Dan kan ik dit eenvoudig met een Als FUNCTIE DOEN

Beste Emiels

Het moet echt op dit blad gebeuren dit is een onderdeel van het comp. programma dat ik gewijzigd heb.

En sta je ook open voor een geheel andere oplossing die toch doet wat je wil?
Het moet wel eenvoudig blijven dus geen Querie

Dus het is de bedoeling dat je na iedere partij 2 bladen invult? Of speelt iedere speler enkel tegen zichzelf?

Nee er is een invul blad waar ik de uitslagen invul en deze gegeve0sn worden middels een query naar de spelersbladen weg geschreven.
Wanneer een speler boven of onder 20 % van zijn moyenne speelt bepaal ik of dit herzien moet worden. 1e herziening vul ik in E4 aantal wedstrijden in dit houd in dat de volgende wedstrijd het nieuwe aantal actief is.
2e Herziening hetzelfde
Na 11 wedstrijden 2e Helft het gem na 11 wedstrijden en dit wordt niet meer gewijzigd
Ik vul alleen de uitslagen in en evt de dw wiijziging in rij 3
A1 geeft het actuele aantal wedstrijden weer =AANTAL

Terug
Bovenaan Onderaan