• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal cellen tellen tussen twee gebieden met tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janjoker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2019
Berichten
3
Goede middag allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie.
Deze scriptie gaat over de supermarktwereld. Hierin zou ik graag een Excel bestand willen gebruiken voor het tellen van het aantal lege vakken.
Vanuit ons bedrijf is er al software om de lege vakken naar boven te halen maar komen er geen getallen uit hoe vaak het voorkomt.
Daarom wil ik blad 1 gebruiken om de gegevens in de plakken vanuit de software. En wil ik blad 2 gebruiken om de aantal lege vakken naar boven te halen per vulgebied.
het klinkt nu misschien niet heel duidelijk maar daarom heb ik het Excel bestand toegevoegd in de bijlage.
Ik heb verschillende formules gebruik zoals aantal.als en aantal maar wanneer de volgende formule gebruik =AANTAL.ALS(A:C;"Vulgebied 2") komt er 1 uit terwijl er 3 lege vakken zijn.

Wie kan me helpen?

Mvg,
Jorg
 

Bijlagen

  • lege vakken.xlsx
    149,1 KB · Weergaven: 21
Jan,

kun je de bijlage opnieuw plaatsen, maar nu met deze formule?
Code:
=AANTAL.ALS(A:C;"Vulgebied 2")
ingevuld?
 
Goede avond,

Dat had ik ook al geprobeerd maar dan komt er alsnog 1 naar voren en niet drie.
Ik heb hem toegevoegd in de bijlage.
 

Bijlagen

  • lege vakken.xlsx
    155,1 KB · Weergaven: 14
met hulpkolom en heel andere formule
 

Bijlagen

  • lege vakken 2.xlsx
    153,9 KB · Weergaven: 14
Het werk nu inderdaad wel.
Super bedankt !

Ik zal binnenkort even proberen of het ook nog werkt als ik een ander lege vakkenlijst gebruik in de eerste tabblad.
Heb net even wat geprobeerd maar het leek wel al te werken.

Dankjewel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan