Aantal connecties Usenetserver!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,
Momenteel gebruik ik Eweka als Payserver maar ik kwam onlangs XSNews tegen en deze is voordeliger en bied 6 connecties en daar gaat mij vraag ook over. Wat bedoelen ze nou met de connecties? Ik zie nu in Grabit dat er per drie word gedownload dus de bovenste drie in de batch. Worden dat er dan 6 en maakt dat echt verschil? Want in mijn geval blijft de snelheid toch gewoon ongeveer 600KB....
Iemand uitleg?
 
EWEKA connecties

Het is heel simpel,

Bij GRABIT staat in de config hoeveel DOWNLOAD connecties je wilt hebben. Afhankelijk van je abonnement kan je 1 -2 - 3 - n connecties hebben. Zelf heb ik 20MBs download. Dan kan je maximaal 24 connecties open hebben. Is ook afhankelijk van je provider.
Zelf zit ik bij Abel telecom (zie website)

In GRABIT in het linker menu op de naam van EWEKA (of wat je daar ook hebt ingevuld) met de rechtermuis-klik

eweka>>server propeties>>maximum allowed connections en deze verhogen
heb je er te veel op gegeven dat zie je omdat dat er een aantal blanko blijven. Begin maar met 10 je kunt altijd omhoog of omlaag

Onder in het scherm moeten de connections wel allemaal aangevinkt zijn anders werkt het ook niet . . .

Het betekend alleen maar: Nog sneller klaar . . .

broeder2dekker
 
Laatst bewerkt:
Waar staat dat precies?
Maar met mijn 600KB is drie denk ik de max?
 
Eweka ondersteund zelfs 8 gelijktijdige connecties.

Je snelheid wordt verdeeld over die connecties dus sneller dan je internet verbinding wordt het nooit

xsnews is alleen goedkoper als je voor meerdere maanden betaald. Per maand is het 7.95 en dat is duurder dan Eweka
 
Laatst bewerkt:
Maar zoals ik al zei waar stel ik hem in op meerdere connecties of gaat dat helemaal niet en heeft dat zin?
 
eweka onderstend maximaal 8 lijnen(connections) en de maximaal aantal lijnen is per provider verschillend, qua snelheid maakt dit geen donder uit.
De maximale downloadsnelheid wordt dan verdeeld over de aantal lijnen die gebruikt worden. Voordeel is wel dat de verbinding wat stabieler is wanneer je meerdere lijnen open zet.
Bijkomend nadeel is wel dat de newsreader meer beslag legt op het netwerkverkeer en de systeembronnen waardoor de pc merkbaar trager kan worden.

Een tip voor mensen die het nog niet weten:
Eweka kijkt niet naar de ip adressen die verbinding maakt met de newsserver, ik deel daarom het abonnement met iemand anders en deelt zo de kosten en de beschikbaarheid van de lijnen, met als voordeel dat je de maximale downloadsnelheid behoudt.
 
Ik deel ook samen met mijn buurman, ieder 4 connecties .
Echter soms (als hij niet download) gebruik ik alle 8 connecties en dan ga ik toch van 930 naar 1050 kB , niet veel maar toch.

Andere tip
Gebruik het programma altzbin! die kun je instellen dat hij ook alles uitpakt en unrart.
Scheelt je na het downloaden dus weer het apparte programma die repareerd en uitpakt en vaak dat je het zelf ook weer moet unraren.
alleen met bin/cue en iso moet je nog het programma ultra iso gebruiken. (of alcohol120%)

altzbin helaas engels = http://www.altbinz.com/index.php
 
het uitpakken van de files

Als je in GRABIT de parameters goed instelt heb je dit alemaal niet nodig.

Voorkomt overbodige ****. En grotere kans op beestjes.

Benodigd is niet meer dan:
GRABIT en WINRAR!

EN DE PARAMETERS GOED INSTELLEN:evil:

broeder2dekker
 
En zelfs Winrar is niet nodig bij de versie die ik heb. Ik weet niet welke versie jij hebt by the way?

In ieder geval bedankt allemaal, ik hou het gewoon op Eweka.
 
From the beginning

WINRAR en QUICKpar heb je gewoon nodig waant GRABIT werkt daar gewoon mee.

Zelf gebruik ik WINRAR 3.70 beta.

wellicht zie ik het vaudt!:rolleyes:

Denk het niet, good luck verder

broeder2dekker
 
Yep, je ziet het fout. Grabit 1.7.1 Beta heeft alles aan boord. Ik werk zonder Quickpar en Winrar.
 
Ok dat wist ik niet van grabit, laatste keer dat ik het gebruikte zat het er nog niet in maar mijn download snelheid was langzamer dan met news leecher.
Altzbin is weer net even sneller dan newsleecher (plus al dat repareren en uitpakken) best vreemd want je zou zeggen dat de snelheid bij alle 3 hetzelfde zou moeten zijn.
ik zal die nieuwe grabit ook weer eens gaan proberen:)
 
Yep!

Yep, je ziet het fout. Grabit 1.7.1 Beta heeft alles aan boord. Ik werk zonder Quickpar en Winrar.

Weggehaald, En ******* je hebt gelijk. Duurt nu wel wat langer is me opgevallen. Maar dat is logies. Je gebruikt de quickpar en de winrar niet meer. Dus maakt het eigenlijk niet zo veel meer uit. Minder handelingen is ook belangrijk

:thumb::thumb::thumb:
 
Duurt inderdaad iets langer maar het gaat sneller dan met Quickpar en Winrar los. En natuurlijk heb ik gelijk, ik gebruik het toch :p

Nou, ik zal zeggen de je voordeel ermee.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan