• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dagdelen per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnvanhooff

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Beste,

In de bijlage een stukje uit mijn data. Ik wil graag per week weten hoeveel ochtend en middag (Col:E) programma's er zijn voor het onderzoek ERGO per agenda (Subagenda naam)
en dit laten weergeven in het samenvatting tabelletje ernaast.

dus bijvoorbeeld ROW: 2 tot 10 laat 1 ochtendprogramma zien, en 11 tot 18 bevat 1 middag programma.
Vervolgens is er een mixprogramma waar ook andere onderzoeken zijn, en het kan ook zijn dat er op 2 locaties tegelijk een ochtend en middagprogramma bezig is.

Dus de voorwaarde in cel N3 = Aantal "Ochtend" - programma's waar het onderzoek ERGO in iedergeval in voorkomt in week 1 in de Subagenda ERGO 1 - V
Dus de voorwaarde in cel O3 = Aantal "Middag" - programma's waar het onderzoek ERGO in iedergeval in voorkomt in week 1 in de Subagenda ERGO 1 - V

Dus de voorwaarde in cel N4 = Aantal "Ochtend" - programma's waar het onderzoek ERGO in iedergeval in voorkomt in week 2 in de Subagenda ERGO 1 - V
Dus de voorwaarde in cel O4 = Aantal "Middag" - programma's waar het onderzoek ERGO in iedergeval in voorkomt in week 2 in de Subagenda ERGO 1 - V

Bekijk bijlage HELPMIJ2.xlsx

Laatst bewerkt:
Zo goed genoeg?

Dit zou er nog bij moeten:
Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$1000=$L3)*($H$2:$H$1000=$M3)*($E$2:$E$1000="Ochtend")*($J$2:$J$1000="ERGO"))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag beide,

Bedankt voor jullie ontzettend snelle reactie.
Echter ben ik misschien net wat te schaars geweest in mijn uitleg tot mijn wens.

Hij moeten kunnen detecteren dat rijen 2:10 tellen als 1 ochtend programma waar het onderzoek ERGO wordt gedaan, in ERGO 1 - V, in week 1 in het kalenderjaar 2010.

Dus niet het aantal onderzoeken, maar de hoeveelheid ochtend- en middagprogramma's ERGO per week.

Wat is de verwachte uitkomst? In week 1 9 afspraken in de ochtend en 7 in de middag? Of lees ik het nog steeds verkeerd. Je kan in jouw voorbeeld natuurlijk ook even invullen wat het moet worden.

Week 1:
Maandag: 1 ochtend en 1 middagprogramma met ERGO in ERGO 1 - V
Dinsdag: 1 ochtend programma met ERGO in ERGO 2 - V en een middagprogramma met ERGO in ERGO 1 - V
Woensdag: 1 ochtend en 1 middag programma met ERGO in ERGO 1 - V en 1 ochtend en 1 middag programma met ERGO in ERGO 2 - V
Donderdag: 1 ochtend en 1 middag programma met ERGO in ERGO 2 -V
Vrijdag: Geen ERGO programma

dus in week 1 zijn er in ERGO 1 - V : 5 programma's (2 ochtenden, 3 middagen)
en in ERGO 2 - V: 5 programma's (3 ochtenden, 2 middagen)

Met een hulpkolom in de tab 'Data'. En de draaitabel in de tab 'Dt_Data'. De eerste draaitabel is om jouw vraag te analyseren de tweede geeft volgens mij het gevraagde resultaat.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan