aantal dagen bij datum optellen en einddatum weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

DECREA

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
hallo allemaal,

ik heb in excell een lijst met met telkens begindatum

ik zou nu bij elke begindatum 100 dagen moeten bijtellen zodat hij mij telkens de einddatum weergeeft .

hij mag ook geen week ends tellen maar enkel de werkdagen.

is dit mogelijk ?
ik ben al wat zaken via omwegen aan het proberen geweest in VBA (in excell) maar kom er niet uit .

groetjes decrea

De bedoeling is dus 100 werkdagen optellen? indien geen rekening gehouden hoeft te worden met andere vakantiedagen e.d. is dit redelijk makkelijk te implementeren.

100 werkdagen = 140 dagen

indien in een cel een datum staat kun je:

cell.value2 = cell.value2 + 140

gebruiken

jij zoekt de functie werkdag. Hiervoor moet je Analysis ToolPak inschakelen onder invoegtoepassingen.

Je geeft in de functie begindatum en aantal op en hij rekent voor je uit welke eindatum dat is waarbij weekenddagen worden overgeslagen. Je kunt ook nog een celbereik opgeven met vakantie-/feestdagen die moeten worden overgeslagen.

Een aantal dagen optellen bij een ingevulde datum.

Het is mij niet duidelijk, ik zoek zo'n formule maar net iets anders.
Als ik een datum (vandaag) in een cel invul moet er over (neem maar een getal) 30 dagen een cel rood worden.
10 dagen voor de desbetreffende 30e dag, dus de 20e dag moeten de cellen tussen de 20e dag en 29e dag oranje worden.
Is hier iets voor om een naderende inspectie datum zichtbaar met kleur oranje rood aan te geven?

Mvg,

Milio

Milio05,

Je kan het beste een eigen vraag starten.

Ik denk dat je jouw wens met Voorwaardelijke opmaak moet doen.

Geachte EA,

Ik kom er niet uit, kunt u misschien in de bijlage de formule erin zetten, ik weet ook niet anders hoe ik het uit moet leggen, zo goe ben ik ook niet in excel.

Er zou bij de datum uitgevoerde inspectie, de dagen erbij geteld moeten worden en deze dan in het juiste datum vakje automatisch laten zetten.
En misschien "als het kan" vijf vakjes voor het verstrijken van de uiterlijke inspectie datum deze oranje laten worden.

Met vriendelijke groet.

Milio

Bijlagen

Milio05,

Dit is heel iets anders dan dat ik dacht.
Hier ben ik niet zo goed in.

Het beste lijkt mij om zelf een nieuwe vraag te starten, bij het Excelforum.
Denk dat je dan sneller geholpen word.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan