• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal dagen in jaar berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlotter33

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Beste,

is het mogelijk om automatisch het aantal dagen vanaf bv 23/10/2015 tem 5/6/2013 te laten berekenen in excel

aantal dagen in 2010
aantal dagen in 2011
aantal dagen in 2012
aantal dagen in 2013

Alvast hartelijk dank

Beste Gerard, zou je iets meer uitleg kunnen geven? Alvast bedankt

Ik zie net dat ik een fout heb geschreven. Moet zijn:
bv 23/10/2011 tem 5/6/2013

Gaat het om het aantal kalenderdagen of om het aantal werkdagen?

Dus ik heb bv periode: vanaf 23/10/2015 tem 5/6/2013
En voor die periode wil ik het aantal kalenderdagen in die periode berekenen,
voor 2010
voor 2011
voor 2012
voor 2013

Datums zijn in Excel in wezen getallen. Je kunt ze dus gewoon van elkaar aftrekken om het verschil in aantal kalenderdagen te bepalen.
23-10-2011 tot en met 31-12-2011 is zo 69 dagen.
Je moet zelf even nadenken over het wel of niet meetellen van de begin en einddatum.

Beste Cobbe, bedankt voor de sheet. Dankzij jou is mijn vraag helemaal opgelost! Super

Ik zou ook denken als Thoralf. De celinhoud van een datum/tijd is uiteindelijk een getal, weergegeven zoals het voor ons overkomt als een datum of een uur. Voor de komma zijn het dagen, na de komma tijden... Met deze getallen kan je werken als in de gewone wiskunde, wanneer je er opnieuw data wil van maken kan je dit eenvoudig omzetten via celeigenschappen naar het type datum/tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan