• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dagen o.b.v. periode berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuk2345

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Beste Excel gebruikers,

Ik wil o.b.v. 4 weken periode de bezettingsgraad van een appartement berekenen per periode. Momenteel doe ik de handmatig maar dit zal ook moeten kunnen via een formule.
Wie kan mij helpen met mijn probleem?

Ik heb een voorbeeld in de bijlage gedaan waar ik, voor nu nog, de uitkomst handmatig heb gevuld.

Bekijk bijlage 272151

bij voorbaat dank!

gr,

Rob

Laatst bewerkt:
Format Aantal dagen obv periode berekenen V2

Allereerst bedankt voor jullie reactie Quiby en plongske.

Echter werkt de formule van plongske niet aangezien ik met Excel 2010 werk.

Heb nu aantal weken gewerkt met deze formules en heeft me nu al heel veel tijd bespaart!

Echter heb ik nog twee wensen:
1. is het mogelijk om de perioden, de vermeld staan in rij 2&3 variabel te maken. heb bijvoorbeeld cel L2&3 op maandbasis gedaan. zie blauw gearceerd.
2. In de geel gearceerde cellen gaat de formule fout, enig idee hoe dit kan?

Bekijk bijlage 274221

bij voorbaat dank!

gr,

Rob

Laatst bewerkt:
1
Ik heb de formule aangepast zodat hij niet 28 weergeeft wanneer hij de hele periode is verhuur maar dat hij de einddatum min de begin datum doet. Nu zou je hier dus alle willekeurige data in kunnen zetten, waarna excel bekijkt of de bewoner in die periode huurde.

2
De formule klopt geloof ik ook weer in de gele vakken..
Hij deed wanneer de startdatum in de periode valt en de einddatum niks is over later dan de einddatum van de periode. de einddatum - de begin datum.
Wanneer de einddatum dan niks was vult excel hier 0 in dat vervolgens min de datum gaf een groot min getal. Ik heb dit opgelost door nu 0 weer te geven wanneer er aan de voorwaarden wordt voldaan en er bij de einddatum niks is ingevuld.

Daarnaast ben ik zo vrij geweest om de titels te blokkeren waardoor de bovenste drie rijen te zien blijven wanneer je naar beneden scrolt. dit doe je door je door in bij het menu "Beeld", op "deelvensters" te klikken er vervolgens "Tiltels blokkeren". Vervolgens worden alle rijen boven de geselecteerd cel en alle kolommen links van de geselecteerde cel geblokkeerd, waardoor deze zichtbaar blijven tijdens het scrollen.

Bekijk bijlage Template V2 Q.xlsx

Groeten
Quiby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan