aantal detail records per pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdg59535

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
kan je ergens het maximum aantal detail records per pagina controleren in een rapport ?

Nee; je kunt dat berekenen door de pagina-hoogte te pakken, daar de rapport-koptekst(en) en voettekst(en) vanaf te trekken en het verschil te delen door de hoogte van de detailsectie.

en kan je kiezen waar precies de rapport tekst moet komen, bijvoorbeeld 9 cm van onderaan het blad, ongeacht het aantal detailrecords ?
Nu komt de rapport tekst altijd vlak achter het laatste detailrecord, maar ik wil het op een vaste plaats op het blad

Met rapporttekst bedoel je neem ik aan Rapportvoettekst?

Rapportvoettekst komt altijd zodra de details klaar zijn. Daar is niet zo veel aan te doen, vrees ik. Misschien dat je met VBA de fysieke positie van een tekstvak kunt instellen, maar mij is dat nog niet gelukt. Andere optie: zet de Rapporttekst op een aparte pagina, door voor de rapportvoettekst een Pagina-scheiding te plaatsen. Met de eigenschap <Nieuwe pagina> op <Voor sectie> bijvoorbeeld.

Ik zit nog te kijken of je een tekstvak in de Paginavoettekst kunt gebruiken, dat alleen zichtbaar is op de laatste pagina. Maar ik krijg de code {Pages} nog niet aan de praat.

I.p.v. de detailsectie? Zou een optie kunnen zijn, al levert dat vermoedelijk weer andere problemen op als je meer dan één pagina in het subrapport hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan