• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal diensten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scryf

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Hallo Allemaal,

Ik zit met 2 probleempjes. Voor voorbeeld zie het bijgevoegde Excel document.

1. Aan de hand van een aantal selecties (groene velden) wordt het aantal diensten opgeteld bij de betreffende leverancier (rechts). Dit werkt goed als ik dit per rij invul. Alleen kan leverancier meerdere aantallen van een dienst leveren. Om te voorkomen dat je voor iedere dienst een nieuwe rij in moet vullen kan je het aantal invullen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om zowel het aantal rijen al het aantal bij elkaar op te tellen. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen?

2. Ik merk dat het document heel traag is geworden. Ik verwacht dat dit komt doordat er gebruik wordt gemaakt van verschillende cel verwijzingen. Is er een manier om het document te versnellen?

Bekijk bijlage Test.xlsx

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr. Mark

Kan je het niet met een draaitabel oplossen? Dat maakt het een stuk overzichtelijker en een stuk sneller.

Dank je VenA voor je snelle reactie.

Ik heb geprobeerd een draaitabel aan te maken alleen lukt dit niet. Krijg dan de melding:
"De veldnaam van de draaitabel is ongeldig. Als u een draaitabelrapport wilt maken, moet u gegevens gebruiken in de vorm van een lijst met kolommen met labels. Als u de veldnaam van een draaitabel wijzigt, moet u een nieuwe naam voor het veld typen."

Ik snap deze melding niet want elke kolom heeft een eigen unieke naam op rij 1, tekstterugloop heb ik uitgezet. Het enige dat ik kan bedenken is dat het invoerveld verder nog helemaal leeg is en dat ik gebruik maak van gegevensvalidatie om in een aantal rijen diensten en leveranciers te selecteren.

Heb je enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is?

Dank je!

Je hebt kolom E verborgen.
Deze heeft geen label als naam.
daardoor krijg je de foutmelding.

Top dank je! Was helemaal vergeten dat ik deze had verborgen. :o

Ik heb geprobeerd dit met een draaitabel op te lossen. Ook hierbij wordt er geen rekening gehouden met de waarde in de kolom bij aantal. Alleen het aantal ingevulde rijen wordt geteld.
Ik heb bij rijlabels "Huidige leverancier" en "Type Dienst" geselecteerd. Bij Kolomlabels "Locatie" en bij waarde "aantal van Aantal".

Laatst bewerkt:
Dat is het risico van verbergen.
Probeer dat te voorkomen door groeperen te gebruiken, dan staat er nog een"+" boven de kolom.
Als de vraag nu opgelost is kan je deze dan als dus opgelost markeren ?

Ik heb de waardeveldinstellingen aangepast van Aantal naar Som. Nu wordt de waarde wel meegenomen.

Dank je voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan