Aantal directories bepalen in een subdirectory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Beste.....,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het volgende binnen Visual Basic voor elkaar kan krijgen?

Ik wil van een subdirectory (zeg bijvoorbeeld C:\windows) het aantal subdirectories weten, maar alleen in de Windows directory (dus er hoeft geen recursie plaats te vinden).
Als je dus de verkenner opent en je klikt op de Windows directory dan zie je bijvoorbeeld 25 directories. Dat er daaronder nog eens een stuk of honderd zitten is bijzaak; dat hoef ik niet te weten.
Dan is er nog een criterium:
De directories die beginnen met een underscore "_" hoeven niet mee geteld te worden.

Ik moet dit weten omdat ze bij mij op het werk willen weten hoeveel actieve home-dirs er op een server staan.

Op het web heb ik er bar weinig over kunnen vinden en mijn MSDN doet de laatste tijd ook erg raar. De 3 bovenste knoppen (Sample, en nog 2) werken niet meer en ik kan werkelijk niets meer vinden (is een oude versie van 1999).

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Mvg,
Dave.

Voeg aan je Form een DirListBox toe (je hoeft deze geen Path te geven).

Dubbelklik op je DirListBox zodat je voor deze een code in kan voeren.

Gebruik deze code:
Private Sub Dir1_Change()
Dim submappen
If Dir1.ListCount = 0 Then
submappen = "geen submappen"
Else
submappen = Dir1.ListCount & " submappen"
End If
' geef nu een msgbox weer met de gegevens
MsgBox Dir1.Path & vbCrLf & vbCrLf & "Heeft " & submappen, vbInformation, "Submappen"
End Sub

Ontzettend bedankt.
Ik kwam er niet meer uit omdat ik zelf te moeilijk nadacht zoals Dir$ en FindFirstFile en zo.

Nogmaals bedankt!

groet,
Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan