• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dossiers tellen per klant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier een oplossing van mijn kant.
De oplossing heeft dynamische bereiken, en de (matrix) formule heb ik wat korter kunnen maken.
 

Bijlagen

  • Offertes babo.xls
    80 KB · Weergaven: 19
Hier een oplossing van mijn kant.
De oplossing heeft dynamische bereiken, en de (matrix) formule heb ik wat korter kunnen maken.

Ah, das vriendelijke van u.
Ik zal dan eens kijken hoe uw formule werkt.
Dat gene van HSV, zag er allesinds goed uit, moet de goede resultaten.

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik tijd heb en terug opt het werk om het toe te passen op het des betreffende bestand.

Alvast bedankt. grtz
 
Dag Bandito

Ik heb het toegevoegd en het werkt inderdaad perfect.
Alleen had ik nu nog een vraag, je zal zien dat ik nog enkele kollomen heb ingevoegd.
Als de aanvraag verkocht is kan je dit zien via de kollomen L:N die ingevuld zijn.
Nu zoek ik nog de formule (en volgens mij is dit ongeveer dezelfde zoals je mij gegeven hebt) om het aantal verkochte dossiers te tellen.
Het kan bv wel zijn dat er maar 2 poorten verkocht werden, maar dat er 3 aangevraagd werden, maar dan nog moet het dossier in zijn geheel beschouwd worden als verkocht.

Mvg
 

Bijlagen

  • Offertes babo1.xls
    80,5 KB · Weergaven: 16
Hier een oplossing van mijn kant.
De oplossing heeft dynamische bereiken, en de (matrix) formule heb ik wat korter kunnen maken.

Bandito, zou het mogelijk zijn mij nog even verder te helpen op mijn vorige vraag aub.
Eens ik dit opgelost heb, ben ik hiermee klaar! Thx
 
Hierbij.

Ik heb nog enkele dynamische bereiken aangemaakt.
Tevens is deze formule wat langer om de lege cellen die er kunnen zijn af te vangen. Deze worden anders namelijk ook meegeteld als 1 uniek ordernummer.
Verder heb ik de formules in D en F wat aangepast (ook met dynamische bereiken).

Ik hoop dat dit is wat je wilt.
 

Bijlagen

  • Offertes babo2.xls
    81,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Hallo Bandito

Het is helemaal goed verlopen en het werkt zoals het hoort.
Toen ik de formules en de namen beheerde kwam ik precies rare waarden uit en dacht ik even :(...
Maar na wat onderzoek snap ik nu eindelijk wat de verschuivingen willen zeggen en daar moest ik dus nog wat aanpassingen doen volgens mijn bestaand bestand.
Je ben echt een goeie hulp en een krak in je vak :).
Bedankt voor alles en de snelle reacties!!!

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan