• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dubbelingen in een kolom bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristianEvers

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Berichten
41
Hoi,

bestaat er een formule die het aantal dubbele waarden in een kolom kan weergeven?

Dus niet via een extra kolom B waarin je aangeeft of de waarden in kolom A gelijk zijn, want dan ben ik afhankelijk van een sortering op kolom A en dat wil ik juist niet.

alvast bedankt.
 
Hoi,

bestaat er een formule die het aantal dubbele waarden in een kolom kan weergeven?

Dus niet via een extra kolom B waarin je aangeeft of de waarden in kolom A gelijk zijn, want dan ben ik afhankelijk van een sortering op kolom A en dat wil ik juist niet.

alvast bedankt.

Code:
=AANTALARG($A$1:$A$100)-(SOMPRODUCT(($A$1:$A$100<>"")/AANTAL.ALS($A$1:$A$100;$A$1:$A$100&"")))

Met de gegevens van bandito bob geeft de formule als resultaat 2. Namelijk de 1 en de 5 staan er meer dan 1 keer in. Voeg je een 1 of een 5 toe dan wordt het resultaat verhoogd.

1
2
3
4
5
6
7
1
1

8
3
9
6
7


Uitkomst: 5 (de rode getallen zijn dubbel)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan