• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal geproduceerde eenheden per tijdsvak berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2017
Berichten
3
Hoi,

Ik ben bezig om te berekenen hoeveel eenheden er binnen een bepaald tijdsvak worden geproduceerd, maar ik kom niet tot de juiste formule. Als voorbeeld: de productielijn begint om 7 uur 's ochtends en moet 28 eenheden maken. Over 1 eenheid doet men 5 minuten en 5 seconden. In totaal zijn ze dus 2 uur, 22 minuten en 9 seconden bezig en zijn ze dus klaar om 9:22:09. Nu wil ik middels een formule zien hoeveel eenheden er tussen 07:00 en 08:00, 08:00 en 09:00 en 09:00 en 10:00 zijn geproduceerd.

Kan iemand me hierbij helpen? Alvast heel erg bedankt.

Grt. Tom
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 30
Tom,
Is de starttijd altijd op een heel uur? En hoe komt het dat er in het eerste uur 1 minder is dan in het volgende uur?
 
Beste Ad, de starttijd is niet altijd op het hele uur, er worden namelijk meerdere SKU's achter elkaar geproduceerd. De eindtijd (+ eventuele omsteltijd) is de begintijd van de productie van het volgende artikel. Dit bereken ik echter via een andere parameter, dus dat hoeft niet meegenomen te worden in deze berekening.

Tussen 7:00 en 08:00 kunnen er 11 eenheden geproduceerd worden. Dit is gebaseerd op het aantal minuten dat het duurt om een eenheid te produceren. 7:00 + (11 * 00:05:05) = 7:55:55. De volgende eenheid wordt dan pas in tijdsvak 8:00 en 9:00 geproduceerd. Binnen dit tijdsvak worden er 12 units afgeleverd: 7:55:55 + (12 * 00:05:05) = 8:56:55.
 
Is er iemand die kan helpen? De vraag is vrij urgent.

Alvast bedankt.

Grt. Tom
 
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 26
Is er iemand die kan helpen? De vraag is vrij urgent.

Als iets urgent is, is een forum dat bestaat uit vrijwilligers niet het aangewezen medium.
Urgentie is kostbaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan