aantal gig's weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheldh

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Nadat er een fout was gevonden op mijn hd en ik ook geen grote bestanden meer kon op slaan, heb ik mij schijf geformateerd. Hierna is alles weer goed gekomen, alleen nu ben ik ineens 6 gig van de hd kwijt. Bij de installatie van windows staat ook dat ie maar 31 gig heeft terwijl dit eigenlijk iets van 37,6 gig is.

Weet iemand hoe ik dit kan op lossen?

Er zit altijd een verschil tussen hetgeen je hebt op de schijf en hetgeen je uiteindelijk krijgt van Windows. Ben je kwijt aan....zeg maar administratie.
Je verschil zal dus kleiner zijn dan die 6 gig.

Zat er misschien een fout op je harde schijf? Misschien kunnen die sectoren niet meer beschreven worden.
Wat was het precies voor een fout die gevonden is waardoor je moest formatteren?

Ja dat weet ik dat er altijd een verschil zit, maar die 6 gig zat er voor die fout wel op, en het staat op een aparte schijf waar win niet op is geinstalleerd.

Ik kreeg een foutmelding toen ik een bestand op mijn schijf op wou slaan:
Kan niet alle gegevens voor bestand D:/ bla bla opslaand. de gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Daarna heb ik dus geprobeerd om hem te formateren via schijfbeheer, dat lukte dus niet want op het laatst gaf hij de melding: kan formateren niet voltooien.
Heb daarna dus de win xp cd erin gepropt, eerst de partitie verwijderd en toen weer aangemaakt en geformateerd.(als ntfs wat hij al was)

Laatst bewerkt:
Kun je die aparte schijf defragmenteren?
Staat er veel rommel op?

Dat verschil moet je in ieder geval kunnen zien in schijfbeheer. Of het op de Windows schijf gemist wordt of die andere schijf. Ik zou trouwens gewoon ook even defragmenteren. Mij heeft het verbaasd hoe een nieuwe installatie ontzettend gefragmenteerd is.

verschil is ook niet te zien in schijfbeheer, net als ik het niet kon zien bij de win cd

Er zijn genoeg mensen hier die je precies kunnen vertellen hoeveel je kwijt raakt aan 'administratie'.
Ik weet het zeker niet. In ieder geval blijft je vraag met deze berichten boven staan.

Je gebruikt toch niet toevallig Norton Systemworks?

Ik begrijp iets niet. Je weet ongeveer hoeveel Windows in beslag neemt. Ook wat je er eventueel al op gezet hebt.

Je weet ook wat je op die andere schijf hebt staan.

Je moet toch via schijfbeheer kunnen herleiden op welke schijft dat grote verschil zit?:confused:

oh zo bedoel je. op de D schijf ben ik 6 gig kwijt, waar win dus niet op geinstalleerd staat

De schijf dus waar je een bestand niet kon opslaan.
Er is eens een thread geweest waarin ik ook zat.
Ging ook over verloren ruimte. Kan zo'n twee maanden tot meer geleden zijn.

Er is n.l. een map in Windows waarin ik eens 'meegenomen' zaken zag staan. Al formatteer je keer op keer, het blijft meekomen.
Misschien is het zoiets. Windows had tenslotte problemen met dat bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan