• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal ingevulde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis_kleinhor

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2002
Hallo,

Wij kan mij helpen!?

Welke functie in excel moet ik gebruiken om het aantal ingevulde cellen te tellen? (niet optellen dus)

Hello

de functie AANTAL() en zijn aanverwanten lijken mij uitermate geschikt.

Veel suc6

nIh1IlO

In de nederlands versie zit de functie count niet in (ik heb excel 2000). En de functie aantal werkt niet zoals ik het wil.

Nog even de situatie:
Ik heb een aantal cellen waarvan ik opgeteld wil hebben of er iets in staat (maakt niet uit wat voor getal er in staat) er staan ook lege cellen tussen. Welke functie in excel kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Hoi Dennis,

Als het gaat om cellen waar getallen in staan zou Aantal(A10:B30) moeten werken (beriek A10:B30 even fictief).

Indien je ook het aantal cellen wilt tellen waar tekst en/of als tekst ingevulde getallen staan wilt tellen dan moet je aantalarg(A10:B30) gebruiken.

Als je wilt weten hoeveel lege cellen er in je bereik zitten gebruik je aantal.lege.cellen(A10:B30).

Jeroen

Oke tot zover werkt het, maar nu is het probleem nog dat het niet om een reeks cellen achter elkaar gaat, maar om een aantal cellen kriskras op het werkblad. Hoe moet ik de formule dan maken?

Hoi Dennis,

=aantalarg(A10:B30;K11:M14)
Verschillende bereiken gewoon scheiden door middel van ";". Volgens mij max 7 bereiken.

Jeroen

Er zijn verschillende mogelijkheden die je allemaal kunt vinden onder de =COUNT..-functie. Voorbeelden: COUNTIF, COUNTA etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan