aantal invoeren werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JavaNerd

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
23
Een goedendag allemaal,

Ik heb een klein probleem met een source_code waar ik niet helemaal uit komt. Alles werkt zal maar zeggen, maar als je bv een aantal invoert bv) 22 of 15 of 33 ga zo maar door, dan moet hij dat aantal ook laten zien. Niet het cijfer moet hij laten zien, maar een regel. Als ik zelf een regel invul en ik voer 5 in. Dan laat hij die regel maar 1x zien.
En het moet ook nog zo zijn dat die regels om de 10 regels een wit regel komt. Dus na 10 regels komt er 1 wit regel en dan gaat het weer verder met 10 regels.
hieronder is de source_code;

[edit]
Ik ben er al uit gekomen, alleen nu moet er om de 10 regels een wit-regel komen daar kom ik niet echt helemaal uit. Hier is de verbeterde source_code te vinden.
Denk zelf dat het probleem bij de public void paint(Graphics g) zich afspeelt, alleen ik weet het niet zeker.

bvd,

Code:
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;

public class toets_2 extends Applet
implements ActionListener
{
	Label strafregelinvoer,naaminvoer,aantalinvoer,copyrightlabel;
	TextField strafregelvak,naamvak,aantalvak;
	Button schrijfknop,wisknop;
	String schrijfstraf,schrijfnaam,aantalString;
	int x=255,y=255,z=255,Getal;

	public void init()
	{
		setLayout(null);
		setBackground(Color.lightGray);
		setSize(1000,700);

		//De labels
		strafregelinvoer = new Label ("vul straf regel in");
		strafregelinvoer.setBounds(600,100,100,20);
		add (strafregelinvoer);

		naaminvoer = new Label ("vul naam in");
		naaminvoer.setBounds(600, 200, 120, 20);
		add(naaminvoer);

		aantalinvoer = new Label("vul de aantal in");
		aantalinvoer.setBounds(600, 300, 120, 20);
		add(aantalinvoer);

		copyrightlabel = new Label("© Patrick Bruijn");
		copyrightlabel.setBounds(600,600,120,20);
		add(copyrightlabel);

		//de vakken
		strafregelvak = new TextField("");
		strafregelvak.setBounds(600,130,300,20);
		add(strafregelvak);

		naamvak = new TextField ("");
		naamvak.setBounds(600, 230, 100, 20);
		add(naamvak);

		aantalvak = new TextField("");
		aantalvak.setBounds(600, 330, 50, 20);
		add(aantalvak);

		//de knoppen
		schrijfknop = new Button("schrijfknop");
		schrijfknop.addActionListener(this);
		schrijfknop.setBounds (600, 400, 100, 20);
		add(schrijfknop);

		wisknop = new Button ("wisknop");
		wisknop.addActionListener(this);
		wisknop.setBounds (600, 430, 100, 20);
		add(wisknop);
	}

	public void paint(Graphics g)
	{
		g.setColor(Color.white);
		g.fillRect(50,50,400,600);

		g.setColor(Color.black);
		g.drawRect(50,50,400,600);

		g.drawString("strafregels van:",100,70);

		g.setColor(new Color(x,y,z));
		g.drawString (schrijfnaam, 100, 110);
		g.drawString (schrijfstraf, 100, 140);
		for(int i=1;i<Getal;i++)
		{
			if(i%10==0)
			{
				g.drawString(""+""+schrijfstraf+"",100,140+i*15);
			}
			else
			{
				g.drawString(""+""+schrijfstraf+"",100,140+i*15);
			}
		}
	}

	public void actionPerformed(ActionEvent e)
	{
		if (e.getSource()==schrijfknop)
		{
			schrijfstraf = strafregelvak.getText();
      		schrijfnaam = naamvak.getText();

      		aantalString = aantalvak.getText();
      		Getal = Integer.parseInt(aantalString);

	 		x=y=z=0;
	 		repaint();
		}
   		if (e.getSource()==wisknop)
		{
			strafregelvak.setText("");
			naamvak.setText("");
			aantalvak.setText("");

			x=y=z=255;
			repaint();
		}

 	 }
}
 
Laatst bewerkt:
Heb je een screenshotje met hoe het er nu uitziet?

heb screenshot gemaakt hoe het eruit ziet, en een voorbeeld wat het preices doet

dus als ik in het strafvak een tekst intype bijv. hallo, en dan bij aantal 20 dan zou er aan de linkerkant(in het witte vak) 20x het tekst hallo moeten staan.

maar om de 10regels zou er 1 lege regel tussen komen
 

Bijlagen

  • voorbeeld.gif
    voorbeeld.gif
    303,4 KB · Weergaven: 57
  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Code:
		{
			if(i%10==0)
			{
                                g.drawString(""+""+schrijfstraf+"",100,140+i*15);
				[B]Volgens mijn logica moet je hier ook een lege regel neerzetten, g.drawString("",100,140+i*15) ofzo?[/B]
			}
			else
			{
				g.drawString(""+""+schrijfstraf+"",100,140+i*15);
			}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan