• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal keren tellen een waarde is gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrhypefm

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Goedemorgen,

Wij verhuren skihelmen en nu heb ik met excel een sheet gemaakt die werkt met een barcode scanner voor het registreren van de uitgeleende helmen. Nu wil ik graag een sheet toevoegen waar op word geregistreerd hoe vaak een helm nou gebruikt is. Ivm afschrijving.

De volgende code heb ik:

Sub macro1()

' Macro1 Macro

Application.ScreenUpdating = False

Sheets("Uitgifte").Range("D9").Copy
Sheets("In gebruik").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues

Sheets("Uitgifte").Range("D10").Copy
Sheets("In gebruik").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues

Sheets("Uitgifte").Select
Range("d9:d10").Select
Selection.ClearContents

Range("d9").Select

End Sub

Graag wil ik hier aan toevoegen dat de waarde van D10 op een nieuwe sheet word gekopieerd in kolom a indien nog niet aanwezig op de sheet. En in kolom b 1 van het aantal keren gebruikt. Mocht de waarde al voorkomen op de sheet dan moet hij alleen de waarde in kolom b + 1 doen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,

Pascal

Dus wij moeten de gebruikte layout er bij denken?
Post eens een voorbeeldbestand.

Hey Cobbe,

Als we nu bij inname de helm weer scannen word hij ook verwijderd van het blad aantal keren gebruikt. Hij moet daar dus blijven staan.

Ja dan moet er een database bij waarin dat wordt bijgehouden.
Ik heb er een Werkblad 'Database' bijgedaan en de telling daarop laten lopen.

Succes!

Bijlagen

Super! Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij de opmaak van de cellen niet mee kopieert?

Heb dit aangepast en ook de beperking ingebouwd om cellen te gebruiken die niet nodig zijn.
Maar voor het blad Inname zal er toch ook nog iets moeten gebeuren?

Bijlagen

Hey Cobbe,

Super! De database voegt hij nu zonder opmaak in. Alleen op het blad in gebruik nog niet. Het blad inname doet het perfect. Als je daar de helmcode invoert en op enter drukt. verwijderd hij de regel met die helmcode van het blad ingebruik. (de scanner drukt automatisch op enter)

Ik had het verkeerde bestand gepost, nu loopt het zoals ik dank dat het moet.

Succes verder.

Nog vragen steeds bereid. :)

Bijlagen

Hey Cobbe,

Bij de uitgifte zou ik graag willen dat als je een waarde in d10 op enter drukt hij de macro uitvoert die nu aan de knop is gekoppeld. Zodat de knop weg kan.

Hoor graag van je hoe je dat kan toepassen

Nee niet helemaal. Kan nu niet meer gegevensvalidatie doen. Mocht de barcode van de persoon niet goed werken kan ik niet vanuit een lijst de naam toevoegen. Ook zie ik niet meer welke maat helm ik nu moet pakken voor de persoon.

Ik wil niet te moeilijk doen maar ik heb nergens in uw bestand een validatie gevonden.

@Cobbe,

De validatie staat in D9 van blad uitgifte (=Groeplijst!$A:$A) altijd leuk die hogere versies van XL.;) Als Xl-2007 gebruiker ook al vaak gezocht naar validaties:d

Sorry maar ik kan ze niet vinden en ben niet van plan om puzzels op te lossen;
of ik krijg de nodige info erbij of het houdt op.

Hey Cobbe,

Dat begrijp ik heel goed! Wat ik graag zou willen is dat in cel d9 een gegevens validatie zit van Kolom A op blad groepslijst. Ik heb het geprobeerd zelf toetevoegen maar op een of andere manier is het niet mogelijk zins de laatste code op het blad uitgifte is toegevoegd.

Hey Cobbe,

Krijg alleen nog een foutmelding op het blad inname.

Deze regel kleurt hij geel: Sheets("Inname").Range ("D10")

Groet,

Pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan