Aantal keren tussen 08:00 en 16:30 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk05

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Wie kan me helpen?
Voor een storingsrapportage ben ik op zoek om binnen een query van Access het aantal keren dat er een storing tussen 08:00 en 16:30 uur binnenkomt.
Het veld waar de aantallen uitgehaald moeten worden bestaat uit de datum en de tijd in een veld.
dus 19-10-2012 14:00.
Het eindproduct moet dan weergeven het aantal keren tussen 08:00 en 16:30 uur.

Alvast bedankt!

Ik snap je vraag niet helemaal; als je een Totaaltelling wilt op basis van gegevens(groepen) dan maak je een query met de knop <Totalen> aan. Groeperen (tellen) doe je op minstens één veld, al kan dat ook op meer velden. Als je wilt weten hoeveel meldingen er per dag zijn tussen 08:00 en 16:30 uur, dan groepeer je op Datum (functie Group by), en maak je een WAAR veld (Functie WAAR) waarbij je het criterium op de tijd van de melding zet, dus tussen 08:00 en 16:30 uur. Tellen kun je doen op elk veld dat verplicht is; bij voorkeur een sleutelveld, want daarvan weet je zeker dat het niet leeg is. Je krijgt dan per dag één getal, en dat is het aantal meldingen.
Wil je de aantallen per uur weten, dan komt er een veld bij: een berekend veld waarmee je de Uren waarde uit de aanmeldtijd haalt. Dat kun je doen met de functie Uren([Aanmeldtijd]). Of hoe je tijdveld ook heet. Heb je één datumtijd veld voor de binnenkomst (en waarom niet: Access gaat prima om met de functie Now() ) dan gebruik je dat veld voor zowel datumgroepering en Tijdgroepering.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan