• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal kolommen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JackCo

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Hallo,

Ik ben een rooster aan het maken in excel ( week 1 t/m 52 )
maar kom net wat ruimte te kort,(t/m week 50 ) het aantal kolommen gaat maar tot IV.
weet iemand een oplossing om een spreadsheet te maken met meer kolommen ? ( 10 meer zou genoeg zijn )

Groet,
Jack.

Dat is onmogelijk. In Excel (tem versie 2003) kan je maar maximum 256 kolommen in een werkblad hebben. Je zal dus je tabel in meerdere delen moeten opsplitsen, spijtig genoeg.

Of wachten tot wanneer Office 2007 uitkomt, want daar zal je tot 16000 kolommen kunnen gaan! :)

Of overstappen op acces, dat is misschien wel wat moeilijker maar veel geschikter als database

Je zult je spreadsheet aan moeten passen of je moet geduld hebben.

In 2007 komt namelijk Excel 12 uit (als het goed is) met 16384 (!) kolommen. Nu dus 256. Het loopt dan van A tot XFD. Verhoogd dus met factor 64.

Ter info: het aantal rijen bedraagt dan: 1048576 (nu is dat 256 * 256 = 65536).
Verhoogd met factor 16.

Of dat de leesbaarheid van je spreadsheet ten goede komt waag ik te betwijfelen.

Roncancio zei:
Je zult je spreadsheet aan moeten passen of je moet geduld hebben.

In 2007 komt namelijk Excel 12 uit (als het goed is) met 16384 (!) kolommen. Nu dus 256. Het loopt dan van A tot XFD. Verhoogd dus met factor 64.

Ter info: het aantal rijen bedraagt dan: 1048576 (nu is dat 256 * 256 = 65536).
Verhoogd met factor 16.

Of dat de leesbaarheid van je spreadsheet ten goede komt waag ik te betwijfelen.

Hoor ik daar een echo? :p

Bij openoffice heb je dit probleem niet ... misschien is dat een optie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan