• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal kolommen tellen tussen 1e en laatste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

harun1982

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het berekenen van doorlooptijden in excel, alleen lukt het mij niet om het aantal kolommen te tellen tussen de eerste en de laatste waarde.

Weet iemand hoe dat eigenlijk moet?

Dank,
Harun

Bijlagen

Beste Theoralf,

Bedankt voor de reactie, alleen werkt deze formule niet voor data uit een draaitabel waarvan de periode steeds wijzigd. Ik heb namelijk een draaitabel waarop ik deze formule wil gebruiken. De perioden in de draaitabel nemen namelijk continu toe.

Is de formule hierop aan te passen?

Dank,
Harun

Hallo Harun,

Ik heb een aanpassing gemaakt, maar omdat ik geen voorbeeld heb van de draaitabel waarop de berekening gebaseerd moet zijn dus maar even een toelichting, zodat je eventueel zelf de zaak kunt aanpassen.
Ik ga ervan uit dat je in de draaitabel alleen één of meer tekstkolommen hebt aan het begin van de rij (rijkoppen), de kolommen van de week en een totaal kolom.
Vervolgens zet je de formule uit kolom O in een kolom net rechts van de meest rechtse kolom die je uit je draaitabel verwacht. Vervolgens pas je de kolomletter N in de formule aan in de letter van de kolom net voor de kolom waaarin je de formule hebt staan. Vervolgens druk je op CTRL+SHIFT+ENTER om dan nog eens de formule naar beneden te kopieren.
Nu zou je jouw gegevens moeten hebben.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan