Aantal (lege) regels detailsectie Rapport in Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Goedemorgen,

Op een ACCESS-rapportje moeten aan de hand van het aantal stuks (-bv.10stuks paracetamol)) in een doosje (1stuks, 5stuks of 10stuks (het gaat hier om geneesmiddelen) een aantal lege regels komen in de detailsectie. In die lege regels moeten medewerkers handmatig (niet digitaal dus) iets invullen.

bv. In een doosje met Paracetamol 500mg tabl zitten 10 tabletten. (zie afbeelding)

AantalRegelsDetail.jpg

Zo kunnen er doosjes zijn met 1stuks, 5stuks, 10stuks, 25stuks of 50stuks. Dat getal staat wel in de tabel/query die de bron is van het rapport, maar ik heb geeb idee hoe ik met dat getal (bijv. met VBA het aantal regels op dat rapport maak)

Ik hoop dat ik mij helder uitdruk ... ik wil dit rapport maar één keer definieren, dus niet voor elke verpakkingsgrootte een ander rapport.

....dus 1 stuks in een doosje, dan ook maar een keer die regel, 10 stiuks in een doosje dan 10 regels.....

Jan S
Nijmegen

Je layout is al een beetje tricky want je kunt in Access niet echt mooie lijnen maken, maar dat staat dan nog los van je vraag natuurlijk. Ik denk dat je met een Cartesisch product query moet werken om lege records te genereren op basis van het aantal dat je in je tabel hebt gezet.

ik weet niet of het zou werken. Maar je zou de aftekentabel in een subrapport kunnen maken. Op basis van het aantal stuks maak je een query/tijdelijke tabel met het stuks aantal rijen, deze tabel gebruik je vervolgens als input voor je afteken tabel. Duurt het maken van het rapportje wel iets langer.

Als dat langer duurt ga ik voor mijn optie :).

"Cartesisch Product Query"....???....ik heb geen idee wat dat betekent. Ik ben geen Access-expert ... helaas. Zal eens googelen...

Ik weet niet of me dit gaat lukken maar de oplossing met SubRapport spreekt mij wel aan ... geen idee hoe ik dat programmeer maar ga het proberen.

Hé jwaque ... goed gezien. We willen de opiaten-uitgifte-registratie iets meer gaan automatiseren. Is nu allemaal handwerk met een wordbestandje en vooral veel pen en potlood-gedoe. (Ik kan helaas niet reageren op privé-bericht ... ben kennelijk geen verenigingslid) Wellicht is de oplossing is ik hoop te maken dan ook voor jou iets? Ik ga eens kijken naar jouw voorstel voor een subrapport. (ik zocht juist op Cartesische query maar wordt daar helaas niet heel veel wijzer van)

ik heb een ideetje uitgewerkt maar uploaden lukt me niet. Zal ik het mailen? mijn email: jmuis@ssvz.nl Kunnen we het misschien ook hebben over hoe je de opiaat registratie nu doet. Ik denk dat ik hier een leuke database heb gebouwd waardoor de registratie een stuk minder werk is geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan