Aantal letters in een range optellen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanislav

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Beste allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een planning. De planning is gevuld met afkortingen die bestaan uit 5 letters. Iedere letter is uniek en heeft een bepaalde betekenis. Nu zou ik graag het totaal bereken, hoe vaak een bepaalde letter voorkomt in een range (tijdspanne). Het probleem is (voor mij tenminste) dat deze lettercombinaties steeds in één cel staan.
Het zou nog beter zijn wanneer ik per letter positie (1,2,3,4,5) het aantal keren zou kunnen tellen. Dan hoef ik nl de letters niet uniek te houden.

Weet iemand of dit mogelijk is ?

Ik heb het geprobeerd met de formule =SOM(LENGTE(bereik)-LENGTE(SUBSTITUEREN(bereik;"a";""))) maar dit werkt helaas niet met 2003

Bedankt en groeten

Stan

Laatst bewerkt:
=SOM(LENGTE(bereik)-LENGTE(SUBSTITUEREN(bereik;"a";"")))

Werkt trouwens uitstekend, wanneer men deze in een matrix formule plaatst...Nu zou ik graag voor "bereik" een variable gebruiken. Zodat ik steeds het bereik kan kiezen waar ik de berekening kan laten plaatsvinden.

groeten

Stan

Ben je nu in Excel of in VBA bezig? Want je zet deze topic in the VBA subforum, maar veel VBA-code zie ik hier ook niet staan.

Ben je nu in Excel of in VBA bezig? Want je zet deze topic in the VBA subforum, maar veel VBA-code zie ik hier ook niet staan.

Je hebt gelijk, ik was iets te snel met posten. Mijn eerste gedachte was dat ik een for/each loop zou moeten gebruiken. Ik had niet gedacht dat dit met een formule mogelijk was.

Ben ook nog maar een excel beginner :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan