• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal locaties tellen van alle klasses

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Zie bijlage.
Ik zou graag het aantal lokatie's weten van alle lokatieklasses die in K4 bijv staat (E37S) en zo verder in kolom L, M, N,O,P hoeveel aantal dit zijn.
In kolom G staat begin van locatie en H staat eind. H -/- G is het aantal lokatie's.

Bijv. K4 E37S zijn 90 pallets en K6 zijn nog nog eens 90 pallets, totaal 180 pallets, hiervan aftrekken vanaf kolom R (niv 1 5,6,7,63,64 = dus -5) en vanaf kolom AE (het aantal aftrekken bij AE4 niv 1-5 86 (1 locatie) dus -1 en vanaf kolom AE5 niv 1-2 88 - 91 (-4) en AE6 niv 1-2 86 (-1) = dus aantal van E37S wordt 90+90-5-1-4-1 = totaal 169. Dit is voorbeeld E37S loopt verder door.

Zo zou ik van alle lokaties het aantal willen weten, in werkblad "lokatieklasse" staan alle klasses die ook voorkomen op werkblad "Mag-hft".

Er staat een macro in, maar deze doet niet wat ik wil.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Ronald

Bijlagen

Laatst bewerkt:
51 keer bekeken en nog geen antwoord: zou er iets mis kunnen zijn met de vraagstelling?

Splits uw vraag eens op in deelvragen.
Wat moet er bv in cel B2 komen van blad2?
En wat in cel C2?

Dan komt de rest er ook wel achteraan.

Ik heb van de macro gemaakt wat ik denk te weten dat moet gebeuren.
Niet goed, niet erg daarm zijn we er!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Splits uw vraag eens op in deelvragen.
Wat moet er bv in cel B2 komen van blad2?
En wat in cel C2?

Dan komt de rest er ook wel achteraan.

Ik heb van de macro gemaakt wat ik denk te weten dat moet gebeuren.
Niet goed, niet erg daarm zijn we er!

B2 moet komen te staan het aantal locatie's wat voorkomt in A2
C2 hoeft niet gevuld te worden.

Ik zal hieronder een voorbeeld geven wat ik precies bedoel (werkblad "hal1"):

K4 = E37S
G3 -> H3 staat 1 - 90 = totaal 90 locatie's
R3 = niv 1 5,6,7,63 & 64 deze zijn geblokkeerd (5x) en moeten van de 90 afgetrokken worden.
AE4 = niv 1-5 86 1x geblokkeerd em deze moet ook nog van de 90 afgetrokken worden.

Dus E37S onder niv 1 straat 1 = dus 90-5-1=84 locatie's en dus zo verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan