aantal mappen op mijn externe HD niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rakro1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Hallo,

sinds deze week heb ik problemen met het openen van een aantal mappen op mijn Externe harde schijf. Ik heb een harde schijf van 1TB van het merk Freecom.

Het probleem is dat ik niet meer bij mijn map met Films en Muziek kan komen.

Wanneer ik via de verkenner naar mijn externe schijf ga en vervolgens dubbel klik op mijn map Films krijg ik de melding: Map niet toegankelijk - Toegang geweigerd.

Dit zelfde heb ik ook met 2 andere mappen (muziek en tekenfilms). De rest van de mappen kan ik gewoon bereiken.

Wie o wie kan mij met dit probleem helpen.

1. Welk besturingssysteem gebruik je?
2. Heeft de externe harde schijf ooit aan een andere computer gehangen dan die van jou? En zijn er toen bestanden en mappen opgezet?
3. Heb je (ooit) op die externe harde schijf geschreven vanaf een ander besturingssysteem dan je 'normale'?

Tijs.

Ik gebruik op dit moment Windows XP Home edition. Ik heb tussendoor wel Windows 7 uitgetest op deze pc. Toen zijn de problemen begonnen wat betreft de toegang tot de mappen op mijn externe hardeschijf. Dacht dat het probleem door Windows 7 kwam en heb daarom alles weer terug gezet naar XP. Heeft dus niet geholpen.

Verder is deze harde schijf alleen gekoppeld aan mijn desktop.

Mijn vermoedens zeggen mij dat het met Windows 7 te maken heeft. Iets van een beveiligings instelling????

hoop dat je iets met deze info kunt.

:thumb:

Heeft inderdaad te maken met het gebruik van een andere Windows i.c.m. een NTFS geformatteerde partitie ('schijfletter') waar dan beveiligingsinstellingen van de ene Windows de 'andere Windows' in de weg gaan zitten.

Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.

Succes,

Tijs.

Heb je programmaatje geinstalleerd en mijn rechten veranderd.

Helemaal top.

Probleem is opgelost, ben nu alleen nog wel even bezig met het veranderen van de rechten op al mijn submappen.

sorry voor de late reaktie, ben even een weekje offline geweest. (internet probleem).

mijn dank is in ieder geval groot.......

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Fijn dat het je geholpen heeft, en bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan