• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal observaties in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SylvainV

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Berichten
22
Hallo,

Gisteren stelde ik de vraag hoe ik data per uur kan samenvatten, met jullie hulp is dat gelukt in een draaitabel.
Nou zou ik graag aan die tabel toevoegen hoeveel observaties er per uur zijn gebruikt, kan dat?

Ik heb het geupload via wetransfer omdat het te groot was voor deze site: https://we.tl/6gwD0E6X5y

Bij voorbaat dank,
Sylvain
 
Als je even antwoord geeft op de vraag die ik gesteld heb in jouw andere draadje wil ik ik het antwoord op deze vraag misschien wel geven.

Nb. Een voorbeeldbestandje hoeft maar een paar regels te bevatten. Dan heb je geen externe links nodig.
 
Sylvain,

sla het bestand eens op als .xlsb, zoals VenA heeft gedaan in je andere draadje
 
Hallo Sylvian,

je kunt in een draaitabel in het waarden gebied meerdere kolommen slepen en dan via rechtermuisknop > veldinstellingen instellen of er een som, een gemiddelde of een aantal geteld moet worden.
ik had je bestandje gedownload, maar 10mb aan data is niet echt hanteerbaar voorbeeldje.. dus hou het even bij de beschijving als je de draaitabel al hebt staan zal het aanvullen niet zo heel moeilijk zijn denk ik..
 
Dit was dus vrij simpel, bedankt, en ik zal de bovenstaande tips in mn achterhoofd houden in de toekomst
 
Als je even antwoord geeft op de vraag die ik gesteld heb in jouw andere draadje wil ik ik het antwoord op deze vraag misschien wel geven.



Beste Vena,
Volgens mij is dat niet hoe Helpmij.nl werkt ;)

Graag alleen reageren als het ook echt wat toevoegt aan de discussie a.u.b :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan